View attachment 421799
SMC-spacer på bromssidan + 2mm custom-distans
Enduro-spacer på andra sidan + 2mm custom-distans.
Med enbart SMC-distansen tog ekrarna i pyttelite. En enduro-distans är 4mm kortare, så vi slängde dit två egen-gjorda distanser på 2mm styck och flyttade på så vis hjulet 2mm från oket.
Mer jobb, ptja. Kanske tar nån timma mer första gången för att såga ut och borra två distanser.
Hittar man en grym och billigare/bättre SMC så tycker jag man inte ska backa pga det inte går att konvertera.
Vet inte vad du ska köra för brötenduro om du är rädd om skivan
SMC gör sig bättre på asfalt än en enduro med 17". Läst många som haft styrvobbel m.m med enduron.
Grusmässigt gör dom sig lika bra. Drog ner mina fjädringsinställningar till comfort fram och standard bak. Funkar skitbra på grus och traktorstigar i mellanhögt tempo.
Nu snackar du skit iaf ,polaren körde smc pga att han fick bättre pris på en sån men inte fan går den stabilare med samma inställningar ,med 17" blir det lite oroligare men inget som stör värst mycket .
Satt Scott styrdämpare på den av samma anledning som jag hade det ,att rejäla styrslag dyker upp då och då vid aktiv körning på 690n oavsett enduro/smc .
Sen går det att ställa in en enduro så att det funkar bra med 17" med åt samma håll som det går att släppa på smc:ns fjädring för grus
Nu snackar du skit iaf ,polaren körde smc pga att han fick bättre pris på en sån men inte fan går den stabilare med samma inställningar ,med 17" blir det lite oroligare men inget som stör värst mycket .
Satt Scott styrdämpare på den av samma anledning som jag hade det ,att rejäla styrslag dyker upp då och då vid aktiv körning på 690n oavsett enduro/smc .
Sen går det att ställa in en enduro så att det funkar bra med 17" med åt samma håll som det går att släppa på smc:ns fjädring för grus
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|