Ktm 690 enduro/smc goes dark!

HanoiRocker

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
CB900F / CRF250X
Hej. Tänkte lägga upp lite bilder på min hoj som under resans gång får en mörkare framtoning samt blir SMC istället för ENDURO.

IMG_0742.jpg

HanoiRocker

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
CB900F / CRF250X
Tanken med projektet är att få en lite mer robust framtoning av hojen och att den ser lite mer "rat" stuk ut. Blir knäsvag av fina caferacers så detta får väl bli mitt alternativ.

IMG_0838.jpg

HanoiRocker

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
CB900F / CRF250X
Polerade först avgasröret med PEAK för att senare inse att det hade vart snyggt med avgasbandage istället. Samtidigt passade jag på att lägga lite kolfiberfolie på värmeskydden.

IMG_0735.jpgIMG_0736.jpgIMG_0737.jpg

Resultatet:
IMG_0905.jpg

HanoiRocker

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
CB900F / CRF250X
Byte av hjul. Passade samtidigt på att ställa in fjädrar fram och bak. Ställde in efter SMC inställningar i handboken. IMG_0862.jpg

På bilden kan man även se att jag tagit bort handtagsskydden. Onödigt om man bara söndagsåker!

IMG_0866.jpg

HanoiRocker

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
CB900F / CRF250X
Dessa bilder är tagna för att kunna göra vector bilder för att sedan kunna göra nya dekalkit till hojen. Ett litet sidoprojekt. Hillsteds Skylt och Dekor hjälper mig med detta! IMG_0886.jpgIMG_0887.jpgIMG_0888.jpgIMG_0889.jpgIMG_0890.jpgIMG_0891.jpgIMG_0892.jpg

HanoiRocker

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
CB900F / CRF250X
Tråkigast av allt. Baklyse, blinkers och regskylt. Någon som vet vad konsekvenserna blir om man kör utan blinkers bak?
IMG_0867.jpg

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Samtidigt passade jag på att lägga lite kolfiberfolie på värmeskydden.
Resultatet:
View attachment 381965
Rent spontant är jag lite tveksam till ifall det där kommer att hålla sig snyggt allt för länge.
Värme + Folie = den krymper och har sig. Dvs. den kommer att deformeras och lossna.

Nu har du ju iofs. avgasbandage så det kommer att hjälpa lite, så det skulle kunna funka.
Men skruvarna för värmeskyddet sitter ju i själva avgasröret och kommer att leda iväg värmen till skyddet.

Du får berätta hur det går med det sen framöver.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Har du även bytt gaffel + dämpare?
Annars lär inte ändrade inställningar göra det du är ute efter.

HanoiRocker

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
CB900F / CRF250X
Rent spontant är jag lite tveksam till ifall det där kommer att hålla sig snyggt allt för länge.
Värme + Folie = den krymper och har sig. Dvs. den kommer att deformeras och lossna.

Nu har du ju iofs. avgasbandage så det kommer att hjälpa lite, så det skulle kunna funka.
Men skruvarna för värmeskyddet sitter ju i själva avgasröret och kommer att leda iväg värmen till skyddet.

Du får berätta hur det går med det sen framöver.

Jag hoppas det kommer funka. Har värmt folien till ett par hundra grader när jag satte dit den så folien är död. Skulle bli förvånad om värmeskydden blir över 200 grader.

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Tråkigast av allt. Baklyse, blinkers och regskylt. Någon som vet vad konsekvenserna blir om man kör utan blinkers bak?
View attachment 381975

Böter. Eller att du blir ihjälkörd då bakomvarande bil inte vet att du ska svänga vänster och börjar köra om dig. Vet inte vad du anser är värst.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nej jag har inte bytt dämpare. Endast ställt in dom för tungvikt (100KG)

Ok.
Du skrev att du ställt dem enligt smc-inställningar och jag trodde du massuppfittat skillnaden Enduro/smc.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS