Ktm 690 låter och går som en traktor

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jadå Niklas, jag ÄR kategorisk. :) Anledningen till att japanerna är driftsäkrare generellt sett (vilket du får svårt att övertyga mig om annat) är bland annat att de sällan har ”sista skriket” vad gäller teknik och nya finesser. Inte för att de inte kan/har råd utan för att det inte ingår i deras filosofi att släppa ut oprövade lösningar. Självklart finns undantag och jag säger inte att japanskt är bäst på allt hela tiden. Jag kör ju själv tyskt med vetskapen om recalls, risk för olika typer av fel osv. Det är annat man vill åt.
Nåja, det är inte ämnet för tråden, poängen är egentligen bara ”bli inte förvånad om grejorna pajar med tanke på vad det är för produkt, varifrån den kommer och hur den i allmänhet körs”... ungefär.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jadå Niklas, jag ÄR kategorisk. :) Anledningen till att japanerna är driftsäkrare generellt sett (vilket du får svårt att övertyga mig om annat) är bland annat att de sällan har ”sista skriket” vad gäller teknik och nya finesser. Inte för att de inte kan/har råd utan för att det inte ingår i deras filosofi att släppa ut oprövade lösningar. Självklart finns undantag och jag säger inte att japanskt är bäst på allt hela tiden. Jag kör ju själv tyskt med vetskapen om recalls, risk för olika typer av fel osv. Det är annat man vill åt.
Nåja, det är inte ämnet för tråden, poängen är egentligen bara ”bli inte förvånad om grejorna pajar med tanke på vad det är för produkt, varifrån den kommer och hur den i allmänhet körs”... ungefär.

Där är vi helt överens Stefan, jag tycker bara att man inte längre kan säga att de har bättre kvalitet. Européerna är ikapp vad det gäller kvalitet och precision i tillverkningen, däremot så är det precis som du säger att de har en annan filosofi där de förmodligen medvetet valt att inte längre gå i bräschen för utveckling på hojsidan. T ex Honda som var sveriges största märke för några år sedan finns knappt längre eftersom de bara tillverkar sina gamla beprövade produkter och med lite motvilja lägger till elektronik och modernt tänk efter hand, vilket gör att det säljs väldigt lite Honda i sverige. Tittar man på Honda world Wide så är de fortfarande ett av de största märkena i och med att de säljer 100 000 tals av sina skotrar och motorcyklar i sydamerika, USA och de asiatiska länderna. De tjänar grova pengar på att tillverka och sälja tvåhjuliga nyttofordon. I vår del av världen är motorcykeln ett nöjesfordon och det har HD, KTM, BMW, Ducati med fler fattat för länge sen.

Så jag håller med dig i tänket och filosofin, men inte i tillverkningsprecisison och kvalitet på produkten... :)

(Apropå Honda så ser jag att de nylanserar Super Cub, världens mest sålda motordrivna tvåhjuliga fordon...):tungan
 
Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top