KTM 690 SMC eller Superduke R?

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Glömde tillägga att de sitter styrdämpare på superduke r också :) och sen har de gjort styrkronan lättare genom svarvat ut hål, så styrkronan ser annorlunda ut gemfört med vanliga sd :tuttar

M@rtin

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2007
Hoj
Honda Cbr1000rr Fireblade -04, KTM 690 SMC -11
En motard är en motard, det kan man inte komma ifrån. En ren busmaskin där man kan köra både grusväg o landsväg om man e sugen på det.
En superduke är en riktigt rolig hoj som funkar bra att busa med o köra mer som en vanlig hoj, men det motsvarar inte en ren motard. Har man bara en motard så tröttnar man snabbt (jag iaf).
Jag är sjukt nöjd med min 690, men jag har en äldre gsxr 750 också för att komplettera det som inte en motard ger.
En polare sålde sin SD precis o köpte en 690, han ångrar sig inte. Men då har han en fireblade också. Ska man bara ha en hoj så är SD ett bättre val. Annars är mitt tycke att man får kombinera motard o sporthoj. En golfspelare har ju inte bara en driver i sin golfbag...:tungan

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Jag har haft två SD's och säger SMC alla dagar i veckan..:D

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Har en 450 exc-r motard/enduro och har samma problem. Väljer mellan 690 SMC och vanliga Superduke -06:a.

Tänker åka så mycket bana jag hinner men vill oxå kunna åka ut på lite små turer med tjejen. Körde en SD-R på bana i torsdag och blev helt kär, men de blir för mycket pengar o bara enkelsadel. Körde även 690Duke och blev lite besviken på draget i den(ingen större skillnad från min 450).

Lutar åt en beggad SD typ -06, kan de funka?????

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Testade en 690 SMC. Totalt könlös i jämförelse med min förra SDR. Skulle välja, för gata, SDR:n framför i princip vilken annan hoj som helst alla dagar i veckan.

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Blir Duken lika nervös som SMC:n ni som provat båda? SMC är ju skoj upp till ca 130, hur blir duken när det går fortare?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Blir Duken lika nervös som SMC:n ni som provat båda? SMC är ju skoj upp till ca 130, hur blir duken när det går fortare?

Inga problem med det alls.

Det är klart att det är rätt trist att köra naket överlag i 160+, men SDR:n är ok att brassa på med.

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Ähh. Det är som att jämföra päron med äpplen. SD'n är en riktig streetfighter på 200 kilo, medan SMC är en motard. Jag hade nog roligare på smc, men det är ju till sist en fråga om tycke & smak.

M@rtin

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2007
Hoj
Honda Cbr1000rr Fireblade -04, KTM 690 SMC -11
Ähh. Det är som att jämföra päron med äpplen. SD'n är en riktig streetfighter på 200 kilo, medan SMC är en motard. Jag hade nog roligare på smc, men det är ju till sist en fråga om tycke & smak.

Håller helt med dig där.. 690 smc är en motard o ingen streetfighter.. :rolleyes:

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj

Antar att du menar 690Duken. Jag har inte kört 690 SMC men jag tyckte inte Duken va nervös i hög fart bara slö. Jämför ju med min 450 iof och tycker den känns stadig o fin upp till toppfart (170). Känns som man kör in i en vägg i ca 140 nånting, både Duken och min känns likadant, antar att det är bristen på HK ;-). Detta va inget problem med SDR:n om man säger så;-)

Nicxter

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Hoj
Söker ny..
Jag ägde en 690 smc förut, som jag bara älskade!
Fantastiskt rolig hoj. Massa bus, bus och bus! Skitsmidig i stadstrafik och går att utvecklas på som mc förare!

Enda anledningen till att jag sålde den, var att jag saknade något att köra lite längre sträckor på. Smc'n är inte känd för att ha någon vidare touringsadel..

Nu mera kör jag 990 SMT! Sportig touring med 990 motardernas buspotential!
Men vad ville jag komma fram till? Tänk vad du vill ha hojen till, testa båda modellerna ett flertal gånger. Gärna efter varann..

Lycka till! :tummenupp

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
Jag ägde en 690 smc förut, som jag bara älskade!
Fantastiskt rolig hoj. Massa bus, bus och bus! Skitsmidig i stadstrafik och går att utvecklas på som mc förare!

Enda anledningen till att jag sålde den, var att jag saknade något att köra lite längre sträckor på. Smc'n är inte känd för att ha någon vidare touringsadel..

Nu mera kör jag 990 SMT! Sportig touring med 990 motardernas buspotential!
Men vad ville jag komma fram till? Tänk vad du vill ha hojen till, testa båda modellerna ett flertal gånger. Gärna efter varann..

Lycka till! :tummenupp

HÅRD bankörning och mjuk nöjeskörning med passagerare;-)

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Jaha - då var det bestämt då.
Valet blev till slut en en 690 Smc 2010.
Har varit ute en kort vända men den känns riktigt kul!

Ser fram emot körningar på knixiga och kuperade vägar!

En bild på skapelsen bifogas,

Bifogat

• IMG_3318.JPG
    IMG_3318.JPG
    87.3 KB · Visningar: 202
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...