en tid sen man varit inne här men nu behövs hjälp och råd...
köpte en begnagad ktm 690smc -09 i veckan, och medveten om problemet med gasen men priset och övrigt skick övervägde,så blev affär..
nu till problemet, den har en viss gashäng s.s. och med det menar jag då du varvar den måttligt så lämnar det på 3-4 t.rpm en stund innan den går ner till tomgång, detta är frustrerande då man t.e.x kommer in till en korsning och förväntar en viss motorbroms, så fortsätter den en bit innan den går ner..
det som jag hittils gjort är kollat vajer med det som tillhör, samt enligt en idiots guide på ktm 1 och 2
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=931664
1.Throttle calibration (All)
2.Idle reset procedure (All)
3.Throttle sensor check/adjustment (Values change depending on year model)
4.Idle CO check/adjustment
dock så kan jag inte ännu göra nån desto större kalibrering då kabel till laptop inväntas..
förra ägaren sa då att värden på sensorerna (thad apad) är så som dom ska vara men ändå detta problem...
det som ännu kan nämnas är den har evo kit 1, men mappad med acra evo 2, detta har väl ingen större betydelse annat än den torde ju få mera bränsle?
nån som upplevt liknande och kunde ge tips????
lite yrande förklaring kanske men hoppas ni förstår!
väldigt nybörjar på detta med laptop insprutning då man alltid haft "traditionell" hoj
för övrigt så blev jag förälskad vid första provturen, är ju helt fantastisk hoj och vill gärna få det fixat..
hoppas nån upplevt liknande och hade en lösning,tack för svar
köpte en begnagad ktm 690smc -09 i veckan, och medveten om problemet med gasen men priset och övrigt skick övervägde,så blev affär..
nu till problemet, den har en viss gashäng s.s. och med det menar jag då du varvar den måttligt så lämnar det på 3-4 t.rpm en stund innan den går ner till tomgång, detta är frustrerande då man t.e.x kommer in till en korsning och förväntar en viss motorbroms, så fortsätter den en bit innan den går ner..
det som jag hittils gjort är kollat vajer med det som tillhör, samt enligt en idiots guide på ktm 1 och 2
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=931664
1.Throttle calibration (All)
2.Idle reset procedure (All)
3.Throttle sensor check/adjustment (Values change depending on year model)
4.Idle CO check/adjustment
dock så kan jag inte ännu göra nån desto större kalibrering då kabel till laptop inväntas..
förra ägaren sa då att värden på sensorerna (thad apad) är så som dom ska vara men ändå detta problem...
det som ännu kan nämnas är den har evo kit 1, men mappad med acra evo 2, detta har väl ingen större betydelse annat än den torde ju få mera bränsle?
nån som upplevt liknande och kunde ge tips????
lite yrande förklaring kanske men hoppas ni förstår!
väldigt nybörjar på detta med laptop insprutning då man alltid haft "traditionell" hoj
för övrigt så blev jag förälskad vid första provturen, är ju helt fantastisk hoj och vill gärna få det fixat..
hoppas nån upplevt liknande och hade en lösning,tack för svar