Ktm 690 smc r 2012

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
SMC_R_690_90Grad.jpg


Nya KTM 690 SMC R har nu blivit verklighet å äntligen med 690cc....Vill ha!!!
http://www.ktm.com/supermoto/690-smc-r-eu/highlights.html

(Nån som vill köpa en 6 mån gammal 990SM hehe)
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Ja visst e den. Ringde Ragge idag om han visste priset på leksaken men det var inte känt ännu.
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Nån som vågar gissa på priset på skönheten?

Jag tippar kring 85-88tkr....
 

Devan

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Söker
man kan kika lite på de olika ktm siterna, bland annat den österrikiska redovisar pris.

mellan 7.889 och 9.598 euro verkar det ligga beroende på land.
fast det är ju säkerligen olika i olika butiker, samt annorlunda hemma i svea rike.
 

Nicxter

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Söker ny..
Fin hoj!!

Frågan är hur den blir i jämförelse med vanliga 690 smc'n? Måste nog testas, klämmas och kännas på i alla fall.. :tummenupp
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Nu när 690smc-r kommit så finns inte den vanliga 690 smc kvar på KTMs hemsida.
Hur länge tror ni det dröjer innan det kommer en helt ny 690 smc?
Nästan alla komponenter på nya 690smc-r fanns ju redan på andra ktm hojar. tex motorn som funnits i duke-r i några år.
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Nu när 690smc-r kommit så finns inte den vanliga 690 smc kvar på KTMs hemsida.
Hur länge tror ni det dröjer innan det kommer en helt ny 690 smc?
Nästan alla komponenter på nya 690smc-r fanns ju redan på andra ktm hojar. tex motorn som funnits i duke-r i några år.

Tror det dröjer, KTM vågar nog inte i dessa tider ändra på ett vinnande koncept, fasen va SMC har sålt för dom!
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ktm kommer med några nya hojar 2013 ..Så dom knåpar ihop en Smc 690r och superduke 990r som enda modeller i respektive klasser och sätter i allt de har kvar på lagret i dessa modeller innan de nya Modellerna samt motorerna kommer ut .

För vem vill ha dessa " gamla" 2013 resonerar nog ktm när enstånkan blir 700cc och Superduken får 1099/1199 ;)

Jag gissar på bra priser på 2012 Ktm "R" modeller .

Jo , vafasen har Ktm Gjort med Lill Duken i år ? Den ser ut som nått gamalt Åbäke från forna öststatsländerna kunde ha knåpat i hop hehe , synd att den äldre duke 690 ser ut som den modernaste !
 

Backus

Rowdyfamily
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Östersund
Hoj
KTM
Rätt fet faktiskt, men i praktiken funderar jag hur stor skillnaden är? Skulle vara j-vligt gött att testa en!
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Funderar starkt på en sån här som gathoj till nästa år, provkörde en SMC av 09-modell och det var sjukt kul.

Enda frågan jag har:
Har de fimpat passagerarfotpinnarna på SMC-r:en? :va
 

Backus

Rowdyfamily
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Östersund
Hoj
KTM
Om inte annat så ser fästena för dem exakt likadan ut som på min så att sätta dit pinnar skulle nog inte vara några problem. Sådana där som sitter på bilden ovan sitter på min också och följer med tillsammans med pinnar.
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Nu blev d. ännu lättare ....

:gnissla å va ska jag köpa nu då?? Har hoppat mellan köp av 990 smt o 690 smc,n ja visst helt olika hojar men oj f,, va snygg o säkert grymt kul!! Smc-r skriker KÖP :kär jaha nu har jag velat ett halvår blev inte lättare NU,, Är smc/n Något att ha? saknar min gamla Husqvarna 450 smr men blir ju lite för hetsigt (varvar ju en del :( ,, Bästa vore både Landsväg/sport hoj men pengar :gråta. O sen ska man inte tala om servic på Motard jag bytte olje f, +olja var femte timme,, jepp kanske lite över kurs men sen gick den därefter oxå, och den nya 690 Smc-r har 1000 mils intervaller? stämmer det, Fan e ju mer mil än på min Gixxer.. Pallar man köra Till norge med en sån, har varit med min funka kannon men jag tycker inte om att köra mer än Tio mil i taget på någon hoj Tråååkigt Gäääsp.. skulle man palla med det på en 690? Det är igentligen enda orsaken som 990 smt väger över tror jag, har provat 990 Smt;n en del men inte smc,n o Bla Bla Bla,, nä måste skaffa kompisar...:D :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top