Ktm 690 smc r 2012

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
:gnissla å va ska jag köpa nu då?? Har hoppat mellan köp av 990 smt o 690 smc,n ja visst helt olika hojar men oj f,, va snygg o säkert grymt kul!! Smc-r skriker KÖP :kär jaha nu har jag velat ett halvår blev inte lättare NU,, Är smc/n Något att ha? saknar min gamla Husqvarna 450 smr men blir ju lite för hetsigt (varvar ju en del :( ,, Bästa vore både Landsväg/sport hoj men pengar :gråta. O sen ska man inte tala om servic på Motard jag bytte olje f, +olja var femte timme,, jepp kanske lite över kurs men sen gick den därefter oxå, och den nya 690 Smc-r har 1000 mils intervaller? stämmer det, Fan e ju mer mil än på min Gixxer.. Pallar man köra Till norge med en sån, har varit med min funka kannon men jag tycker inte om att köra mer än Tio mil i taget på någon hoj Tråååkigt Gäääsp.. skulle man palla med det på en 690? Det är igentligen enda orsaken som 990 smt väger över tror jag, har provat 990 Smt;n en del men inte smc,n o Bla Bla Bla,, nä måste skaffa kompisar...:D :D

Nu har jag visserligen inte kört 990 SMT men väl superduke 990. Min 690 är klart topp två roligaste hoj jag haft. Min nuvarande 570 slår den i körglädje men nog är den mindre praktisk. Ska man köra gata är 690 ultimat tycker jag. Ska man toura så köp något annat. Don efter person, eller snarare tillämpning. Dessutom, vem köper hoj med hjärnan? Hoj köper man med hjärtat. Totalt onödig pryl om förnuft får råda.

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Polarn slog till på en 690 smc-r 2012 igår, ska tydligen få den i Juli. Hoppas jag får provköra den en sväng, känna skillnaden mot min 570.

strulas

Medlem
Gick med
17 Apr 2012
Hoj
690 smc-r 525 motard aprilia cbr 929
kan börja med ett tanklock som läcker orginal ljudämpare bräner sönder blinkisen :3freak

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Ni som har tagit bort luftburken helt och hållet och istället kör med K&N:s konfilter, vad kör ni med för mappning? Har någon kollat på stiftet hur motorn verkar gå (torrt eller fett) med den modifieringen?

Funderar på om jag vågar chansa på att göra det innan jag har skaffat en PC5:a nämligen.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Det är när man får testa andra hojar som man inser vilken fantastiskt underbar hoj man har själv. Fick låna en Yamaha XT 660 R 2012 nu när jag hade min inne på kontroll. Den var så tung, så otroligt trött, hade så dåliga bromsar och var så vinglig i kurvorna att man inte trodde att det var sant. Det är ju ändå deras motsvarighet till min hoj (dock i offroad-variant), och ändå är skillnaden som mellan "korpen" och landslaget.*

JAG ÄLSKAR MIN HOJ!!!

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Bytte upp mig från en Ktm 660 -04 till en SMC-R för en vecka sen. Acra m.m och jag är imponerad, otroligt rolig och den pumpar på bra med skjuts också. Rekommenderas starkt!!

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
han fick den förra helgen, än har jag inte mer än provsuttit, och nu ska han prompt inte köra mer förrän 100 milsservicen är gjord, men sen ska ja nog få pröva! Han monterade förövrigt ett Wings-slipon på´n, helvete! Den låter ju som min (jag har ingen insats) fast med den mest ljuddämpande insatsen monterad!

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
han fick den förra helgen, än har jag inte mer än provsuttit, och nu ska han prompt inte köra mer förrän 100 milsservicen är gjord, men sen ska ja nog få pröva! Han monterade förövrigt ett Wings-slipon på´n, helvete! Den låter ju som min (jag har ingen insats) fast med den mest ljuddämpande insatsen monterad!

Skulle vara intressant att se hur du anser effektskillnaden mellan den och din 650!

Migesson

Guest
Intressekoll :hihi Skulle se om nån ev är sugen på köpa min SMC-R :lol är sugen på en RC8R 2011 :smasha

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Ställer frågan här med då...

Är det nån här som vet vilken kabel man ska "klippa" för att bli av med strypningen på 1:an, 2:an och 3:an?

Skit i acra-mappen. Jag vill ta bort strypningen fysiskt.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln