Tack för länken...undra om de sålt en endast en av dessa. Finns liksom inga bilder med den monterad på en 690 varken hos KTM eller om man bildgooglar.
Finns det inga Power Parts-hjul till nya 690n? Vare sig endurohjul till SM eller SM-hjul till enduron?
Jag hittar inga i PP-katalogen men det är inte omöjligt att jag har killetat...
Svaret blev att den kopplingsslaven de bytte första gången vid 90 mil inte höll utan pajade 221 mil senare med bärgning som följd och en pajad hojdag. Nu är artikelnumret utbytt och en ny del på men kan man lita på dem denna gång med nyutvecklad del eller skall man gå händelserna i förväg och byte till en rekommenderad utbytesdel i alla fall?if it aint broke dont fix it...
Har förstått att havererad slavcylinder till kopplingen är ett återkommande problem på 690-modeller, skall man byta i förebyggande syfte eller vänta och hoppas att man klarar sig? Verkar vara en enkel historia men rätt dyrt om man inte bara vill pilla med byta packning.
Havererat kopplingtryck har fixats en gång i och med 100-mils service på KTM-verkstad men de kanske bara byter till en ny originalpackning av samma usla sort och så står man där snart igen. Hojen har nu rullat 170 mil sedan service eller har KTM lärt sig av garantiärenden och stoppar i en packning som håller?
Du kan sopa dit valfri dämparare från cross eller bil/lastbil om du vill. Den bränner inte ventiler låter de som när man surfar runt på detta ämne. Men de går ju redan snålt i krypfart så risk finns att den blir mer ryckig. Lambdasonds delete motstånd (Dongel) är nog ett måste för att den inte ska jucka på låga varv med lite belastning typ stadskörning.Jag köpte nyss en -19 med monterad Powerparts tail tidy. Kan ordna bild på det om det fortfarande är aktuellt. Dock kommer jag plocka av min för att montera original och skicka under plåten istället. Snyggare baklampa på original enligt mig.
Separat fråga, eftersom denna tråden skulle handla specifikt om dessa hojar.
Funderar på att köpa ett Pro Circuit system alternativt ett FMF 4.1, att tänka på? Jag har ju greppat att jag måste custom bygga fästen osv. Tänker mer på motor/effekt och kan man ens göra ovanstående? Om man köper ett blås som suttit på en 450cc cross. Monterar dit, går hojen som den ska efter detta? Sitter ett Akra i dagsläget som är monterat hos Marin&fritid.
För att summera:
Kan jag montera dit ett cross blås?
Om ja, måste jag mappa om hojen? Bryr mig inte speciellt om jag tappar 2-5HK. Men så att motorn får rätt luft/bränsle osv så den inte skär.
Funkar det med vilket 4t blås som helst? Ex Yoshimura med 2 pipor från Honda CRF cross? Som kanske suttit på en 250cc.
Tacksam för svar.
Vi får väcka tråden till liv med lite bilder på hojarna...finns ju en uppsjö av tillbehör och dekalkit till denna hoj. Kul hoj att köra och kul hoj att pynta.Jahopp, då blev man med 690 igår. Slog till på en 2020 med knappa 500 mil på mätaren.
Kommer med dumma frågor snart. ?
Får se om det kan bli någon aktivitet i tråden?
Ska bara hitta tid att fixa det och puckar på axlarna, lyftbobiner och sen återstår att kirra skyddskåpor från rg till motorn.
Puckar på ramen blir det inte. På 701an jag hade hakade puck i curbs och skapade knäckt ram när jag fick en lowsider.
Dongel från rottweiler sitter på för litet jämnare gång i låg fart på låga varv.
Jag låter nog backspeglar sitta på i originalutförande. Jobbpendlar man är de bättre än de där små runda att ha under styret. Visst är rottweilers väldigt fräsiga men de kostar ju som en påse knark.
View attachment 472092
@Hårding
Visst är bilden på din från macken i närheten av rondellen innan Jordbro industriområde, från Huddinge sett?
Ja det är lite tunt med engagemang i tråden men folk är väl ute och snurrar på hojarna eller jobbar för ha råd med soppan.Hoho, är det bara jag här? Ja. Det verkar som det.
Ok, då birdrar jag med ett litet glädjeämne som grundar sig i att jag inte öppnat handboken för annat än att grundinställa fjädring.
Hittade USB -uttaget på vänster sida av lykthuset. Inte för att det kommer användas flitigt vid färd då jag inte vill ha mobilen på styret och inte äger nån GPS. Men att i nödfall kunna ladda mobilen är ju bra.
Undrar vilka andra små saker jag hittar framöver? Nyhojskänslan håller iaf längre när man inte har så bra koll på finesserna. ?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |