är det några som ska till löde på lördag
Japp hänger gärna på om ni ska åka några stycken från Sjöbo
är det några som ska till löde på lördag
vi kan ju ha en samling vid halv tio i sjöbo[/QUOTE
Visst var? Coop?
Mer bakhjulsåka
lyfter min på sexan feman utan kopling lätt
Ser riktigt skoj ut Era hojar måste vare de bästa/enklaste wheelar hojarna som finns nu !
Bosse -Bakhjul Rycker upp i 4an ? sådär enkelt
Min Fd Hypermotarrrd 1100 gick upp på 4an ..ibland hehe ialf den va rätt nice för bus men Smc-r verkar grym .
Kom upp till mellansverige och bevisa att det inte är fel på hojen utan på mig
Vill också kunna uiiiila den på andra växlar än 1an ut....
haha, Bosse-Bakhjul Allt var på fyran förutom sista där jag körde på femman.
Har inget direkt att jämföra med, förutom en Husaberg FE 450 (med endurohjul) som jag körde runt på tidigare, men jag har i alla fall jäkligt roligt på min SMC R
Som sagt, filma när du försöker Är svårt att säga något utan att se det.
I början på min gamla Husa tyckte jag att det kändes som att hjulet var skithögt, men insåg när vi filmade att hjulet var på sin höjd 1 dm över marken...
Började även med att köra på tvåan då det kändes bäst men efter ett tag började jag använda trean istället. Inte jättelång tid efter tyckte jag att även trean tog slut väldigt snabbt och gick upp till fyran. Det var först då det började gå någorlunda bra eftersom man lyckades köra lite längre och det var enklare att utmana mer då det är lugnare, trots högre hastighet.
Rätt intressant att du kan köra på ettan ändå, för ettan är den enda växeln jag inte vågar försöka plocka upp den på...
Strulas & Bosse, jag antar att ni är flugviktare?
Det är först nu med 15/45-drevning som jag sittandes kan plocka upp den på fyran. Innan gick det bara när den gick på reserven. Väger knappt 80 i bara mässingen.
haha nej, inte jag i alla fall... 115 kg (185 cm), kanske är det som gör det
Jag är helt övertygad att det bara handlar om teknik. Folk kör ju på bakhjulet med stora och tunga Harley's också.
Skön bild Rigge
Funderar på att testa mitt 15 drev som har blivit liggandes.. Kör original 16-42(?) och kan dra upp hojen på 4an med lite timing och ryck sittandes. Över krön är det ju givetvis lättare, där brukar 5an funka ibland dessutom
Med Evo2 kitet gäller det ju bara att man ligger över 5500 rpm.. annars är de kört!
På tal om Evo2, är det någon här som bor kring Jönköping och kör utan kamen? Hade vart kul att bytlåna en runda för att känna på karaktären med originalkam.
Beställde däck igår hos min lokala handlare, blev en uppsättning SportSmarts. Såg senare att man får ett nytt Conti Attack SM bakdäck från tyskland för knappt 1000 sek! Kan ju vara värt att slita ut däck på ~300 mil om man får dem så billigt. Riktigt nöjd med det däcket på gata, går ju knappt få det att släppa även från kallt. Har bokat några bandagar framöver och då känns det mer safe med ett däck som man använt innan på bana, hoppas på lite bättre livslängd ur det med.
Fler här som ska köra KTM Club Scandinavia's bandag på Gelleråsen 11/7 ?
är det några som ska till löde på lördag
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |