KTM 690 Supermonocup 2010

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
KTM 690 SuperMonoRäser 08, BVR 730 SuperMono
Nu är det mesta klart!

Lite info så här långt:
Det blir som det ser ut idag 7 deltävlingar eller 14 heat!
Se http://www.mchk-racing.org/Program.htm
De 10 bästa heaten (av f.n 14) räknas.

Man måste inte ha ljuddämpare från KTM´s powerparts katalog.

Mer information kommer!

STEFAN #37
KTM 690 cup segrare 2009

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Sweet :tummenupp

Jag räknar dock "bara" till sex rejs :va

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
Sweet :tummenupp

Jag räknar dock "bara" till sex rejs :va

MCHK-Rs lista är bara "förnyad" tills i år än, kommer en mer aktuell när alla datum är bekräftade skulle jag tro. Finland kommer att köra Supermono enligt info!

Nu är det bara att börja träna, träna, träna eller kanske dricka öl och snacka om hur snabb man hade kunnat vara:)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
MCHK-Rs lista är bara "förnyad" tills i år än, kommer en mer aktuell när alla datum är bekräftade skulle jag tro. Finland kommer att köra Supermono enligt info!

Nu är det bara att börja träna, träna, träna eller kanske dricka öl och snacka om hur snabb man hade kunnat vara:)
Oki. Hade för mig att jag sett en nyare lista nån gång :)

Träna :va

Som jag sa i den andra SoS-tråden... Har tänkt tvätta nån gång framåt när isarna lagt sig. Och ny plast med nya dekaler. Just nu agerar rejshojen pendlarfordon till jobbet. Har bara satt på fram- och bakljus samt plåten. Idag 7.5C så det är ok, några dagar har det varit minusgrader = mindre skoj med slicksen...

Har du kvar nån vidsidanavvägenmoppe ? Jag var i Slöddertälje och körde skojenduro för nån vecka sen med 650n. Skoj men jobbigt och väldigt ovant...

Tycker att en extra regel för 2010 borde vara att DU får endast räkna åtta heat :D

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
Oki. Hade för mig att jag sett en nyare lista nån gång :)

Träna :va

Som jag sa i den andra SoS-tråden... Har tänkt tvätta nån gång framåt när isarna lagt sig. Och ny plast med nya dekaler. Just nu agerar rejshojen pendlarfordon till jobbet. Har bara satt på fram- och bakljus samt plåten. Idag 7.5C så det är ok, några dagar har det varit minusgrader = mindre skoj med slicksen...

Har du kvar nån vidsidanavvägenmoppe ? Jag var i Slöddertälje och körde skojenduro för nån vecka sen med 650n. Skoj men jobbigt och väldigt ovant...

Tycker att en extra regel för 2010 borde vara att DU får endast räkna åtta heat :D

Tyvärr ingen vidsidanavvägenhoj längre, gammal man med trasiga knän liten knodd och allt vad man kan skylla på... Men suget finns, ligger ett par nästan nya dubbdäck i garaget så man vet aldrig...;)

Tycker att det är påhopp att inte jag ska få räkna lika många heat som ni andra, jag väger ju nästan mest och har mest luftmotstånd :)

Har börjat träna idag, 0,5 liter vätska i en aluburk, ska luftas i 15 reps med höger biceps:)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hittils har jag lättat ekipaget med 20+kg, varvtiderna kommer bli brutala 2010!
Den här gången får du paaassaaaaa dig :tungan

Låt se... Du har alltså skaffat nytt auspuff och sen på nåt magiskt (säkert genom otillåtna preparat) vis gått ner hela 1.2kg :D

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Jag har noll erfarenhet av KTM och inte blir jag klokare av att titta på deras hemsida.....690 verkar finnas i mängder av varianter.

Kan ni som vet mer tala om skillnaderna på hojarna?
Vilken är lämpligast om man vill köra cupen med cykeln standardutförande?

Tack på förhand:tummenupp

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Låt se... Du har alltså skaffat nytt auspuff och sen på nåt magiskt (säkert genom otillåtna preparat) vis gått ner hela 1.2kg :D

Exakt, das auspuff väger megamuchomycket! :D
jag passade även på att ta bort större delar av motorn, eftersom det är mest dövikt därikring tycker jag :va

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
Hej!

Ni som vet. Vilka modeller är tillåtna i denna trevliga cup?

/Sven

Alla 690 modeller

Jag har noll erfarenhet av KTM och inte blir jag klokare av att titta på deras hemsida.....690 verkar finnas i mängder av varianter.

Kan ni som vet mer tala om skillnaderna på hojarna?
Vilken är lämpligast om man vill köra cupen med cykeln standardutförande?

Tack på förhand:tummenupp

Jag trivs bäst på SM/SMR lite stabilare chassie och fjädring, men något tyngre. Duke är nog riktigt fin samma som SM/SMR förutom lite i fjädring samt avgas

Lagat mitt Acra (tror jag) det var litte dålligt...:) sen har jag inte råd att ute lika mycket längre biverkning verkar vara att det är svårt att hålla formen:D

Last edited:

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Jag trivs bäst på SM/SMR lite stabilare chassie och fjädring, men något tyngre. Duke är nog riktigt fin samma som SM/SMR förutom lite i fjädring samt avgas

SM/SMR...... Vad är SMR?
Kollar på KTM hemsidan och hittar dessa 690 SM, SMC och Duke.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SM/SMR...... Vad är SMR?
Kollar på KTM hemsidan och hittar dessa 690 SM, SMC och Duke.

SMR fanns endast 2008.
2007 fanns "SM Prestige" som var en SMR men utan den oranga ramen och dekalerna

Det HÄR är alltså inte en SMR utan en SM.
Medans det HÄR är en SMR.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
isdäck monterade på vinterträningshojen, bara att invänta att isen ska lägga sig, sen blire åka utaf bara den :yoparty

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Var hittar jag en film med 690-racing?
Jag behöver lite storstånka att kika på på lunchrasten.

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
isdäck monterade på vinterträningshojen, bara att invänta att isen ska lägga sig, sen blire åka utaf bara den :yoparty

-24 kg!!!! Hur i h-e har du lyckats med det?? Hojen går ju inte att lätta så mycket:D

Behöver du mer dubbdäck har jag ett set, använda 1 tim på is.

CBRRRRRRRRRRRRRRRRR1000RRRRRRRRRRRRRRRR oxå, det går för bra för dig nu;)

Var hittar jag en film med 690-racing?
Jag behöver lite storstånka att kika på på lunchrasten.

Gottschalk spelade in lite från Åsen 2008
http://www.youtube.com/results?search_query=supermono+gelleråsen&search_type=&aq=f

Last edited:

Gyldner

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2007
Hoj
Gixxer 7eleven race edition, Ducce 916, husa 501, KTM 690 SMC
Tjena Grabbar

Tack för ett roligt race år, det var grymt kul att köra i ktm cupen. Självklart blir det åka av nästa år men inte alla race. Ja ska ju få barn i januari så det får främst bli de svenska racen.

Gott nytt år!

P.S vad hände med startersättningen?

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
Tjena Grabbar

Tack för ett roligt race år, det var grymt kul att köra i ktm cupen. Självklart blir det åka av nästa år men inte alla race. Ja ska ju få barn i januari så det får främst bli de svenska racen.

Gott nytt år!

P.S vad hände med startersättningen?

Grattis!! Det går fortare när man blivit farsa;)

Skicka ett mail/brev till joachim.paulsson@ktm.se med de tidskval du kört utskrivet från mylaps.

MVH
Stefan #37

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha