Hej på er!
Förra året var jag på ett par bandagar, varav den i särklass bästa var KTM Track day på Gelleråsen.
Bästämde mig samma dag att det var dags att lägga crossen på hyllan och bege mig till de lite mindre kupperade banorna för att träna och förhoppningsvis tävla.
Sålde SUMOn och köpte en 690 SMR med KN-filter och helAcra (för att det skulle passa reglementet för 690-cupen)
I helgen tog jag RR-licensen på Anderstorp, insåg samtidigt att det är en del att göra med hojen för att få tävla och träna.
Förhoppningsvis, med er samlade kunskap kan jag säkert få svar på mina frågor.
1) Finns det en färdig "båt" att köpa som håller måtten?
2) Vad är OK att använda som uppsamlingskärl till kylvätskan (0,5L)?
3) Glykol får inte användas, vad använder ni? Endast vatten eller med någon form av antikorrisionsmedel?
4) Najning, jag förstår att alla oljeskruvar, oljepluggar mm ska najas samt även bromsoken... har jag missat något?
5) Var köper jag dekalkitten med färdiga nummerplåtar anpassade till hojen?
6) Däck, denna djungel...
Jag förstår självklart att slicks är att föredra men finns det något speciellt däck med "slicks-liknande" egenskaper men som är gatlegalt och som passar 690in? Som någerlunda snabbt blir varmt men håller för banåkning? (På SUMOn åkte jag på Pilot Power 2CT som jag upplevde hade mycket god feedback men de fadade snabbt på bana).
Jag tänkte liksom som Herr Danielsson att använda hojen (åtminstone till en början) att åka lite landsväg också...
Övrigt... Jag tror det var alla frågor jag kunde komma på efter att jag läst det jag kunnat här på Sporthoj och KTM´s hemsida.
Säkert missat någon länk eller inlägg men det finns säkert någon vänlig själ som kan styra mig rätt
Mvh
// Marcus