Motard96
Ny medlem
Har en ktm 690 enduro R 2010 som jag köpte för en vecka sedan(dagen efter jag tagit kortet) den fungerade bra när jag köpte den. Testade sedan att vrida på map-switchen under sadeln när jag hade kört den ett tag. Den gick ok i början, testade alla steg i ca 5 min vardera (0-9) men sen började den gå sämre och sämre.. gick dåligt framför allt på högre varv och dog under körning (även under acceleration) och hade ingen tomgång.
Har kollat ventilerna (en avgasventil som var lite tajt men åtgärdat nu), testat med original dämpare men de blev nästan sämre så satte tillbaka Wingsdämparen. Kan även lägga till att jag tog ut DB-killern innan jag åkte ut (sitter i igen nu).
Som rubriken säger så av en ren slump testade jag att hålla för utblåset, och då av någon anledning så kunde den gå på tomgång, i vanliga fall går den bara 4-5 pulser innan den stendör.
Den kan gå att hålla igång om man varvar den men kan inte stå på tomgång.
Har trots detta testat att köra den lite försiktigt efter den fick stå på tomgång i 15 minuter, varav de 3-4 första minutrarna fick man hålla en trasa mot utblåset sen kunde man ta bort den och då klarar hojen av att stå på somgång själv.
När den går så går den väldigt ryckigt och det är som att den inte får soppa hela tiden. Håller jag jämn gas så är det som om den stängs av och sätts på med intervall på ett par sekunder.
Det ända jag kan komma på som kan vara fel är om mappningen har "förstörts" när jag pillade med mapswitchen. Tänkt beställa en obd2 sladd till den för att lägga in mjukvara på nytt.
Om det är någon i närheten av Kungsbacka eller Göteborg som har en sådan sladd jag kan köpa eller låna så är det guld värt! Skulle ta 2 veckor att få hem sladden när ja köpt den..
Någon som haft något liknande problem som de har löst?
Tacksam för alla svar!
Har kollat ventilerna (en avgasventil som var lite tajt men åtgärdat nu), testat med original dämpare men de blev nästan sämre så satte tillbaka Wingsdämparen. Kan även lägga till att jag tog ut DB-killern innan jag åkte ut (sitter i igen nu).
Som rubriken säger så av en ren slump testade jag att hålla för utblåset, och då av någon anledning så kunde den gå på tomgång, i vanliga fall går den bara 4-5 pulser innan den stendör.
Den kan gå att hålla igång om man varvar den men kan inte stå på tomgång.
Har trots detta testat att köra den lite försiktigt efter den fick stå på tomgång i 15 minuter, varav de 3-4 första minutrarna fick man hålla en trasa mot utblåset sen kunde man ta bort den och då klarar hojen av att stå på somgång själv.
När den går så går den väldigt ryckigt och det är som att den inte får soppa hela tiden. Håller jag jämn gas så är det som om den stängs av och sätts på med intervall på ett par sekunder.
Det ända jag kan komma på som kan vara fel är om mappningen har "förstörts" när jag pillade med mapswitchen. Tänkt beställa en obd2 sladd till den för att lägga in mjukvara på nytt.
Om det är någon i närheten av Kungsbacka eller Göteborg som har en sådan sladd jag kan köpa eller låna så är det guld värt! Skulle ta 2 veckor att få hem sladden när ja köpt den..
Någon som haft något liknande problem som de har löst?
Tacksam för alla svar!