Ktm 690

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Lelles tar 1000kr för 100mila servicen.

Jacko, fick du paketpriset på hojen och Sebring? Lelles har/ska gå ut med ett paketpris på 690 med Sebring.
Snackade med Ragnar och skulle få en summa pengar att köpa tillbehör för eftersom jag köpte hojen innan paketpriset fanns.

:mad: Fan vad skumt, tyckte själv att det var dyrt. Problemet är bara att det inte finns någon KTM verkstad närmare mig som har bänk och så länge det är garanti på hojen får jag serva den där. Har en polare som kan fixa det sen till humant pris

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Jacko, fick du paketpriset på hojen och Sebring? Lelles har/ska gå ut med ett paketpris på 690 med Sebring.
Snackade med Ragnar och skulle få en summa pengar att köpa tillbehör för eftersom jag köpte hojen innan paketpriset fanns.

Men 1000:- inkl material är ingen vinst på den servicen.

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Hoj
KTM690SM

Jag fick ett paketpris, men det gick och pruta lite till:tummenupp
Har kört 77mil sen i fredagskväll, och systemen åker förhoppningsvis på hojen på onsdag. Bilder kommer då. (första sålda enligt Lelles+gratis montering och mappning.)
Måste säga att hojen är väldigt lätkörd om man jämför med Husan jag hade innan. Den är direktstyrd, snabb och vibrationsfri. Jag är väldigt nöjd :tummenupp

EDIT: Jag känner att jag måste gå ner i alla fall 1 kugg fram, och eventuellt upp 2 kugg bak. Är det någon som har drevat ner 690?

Last edited:

Iceman79

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Vtr1000f -98
Jag har gått ner en kugg fram blev betydligt bättre!! Funderar på två upp bak men kör ofta längre sträckor så vet ej om den blir för surrig då.

Jag fick ett paketpris, men det gick och pruta lite till:tummenupp
Har kört 77mil sen i fredagskväll, och systemen åker förhoppningsvis på hojen på onsdag. Bilder kommer då. (första sålda enligt Lelles+gratis montering och mappning.)
Måste säga att hojen är väldigt lätkörd om man jämför med Husan jag hade innan. Den är direktstyrd, snabb och vibrationsfri. Jag är väldigt nöjd :tummenupp

EDIT: Jag känner att jag måste gå ner i alla fall 1 kugg fram, och eventuellt upp 2 kugg bak. Är det någon som har drevat ner 690?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
who da man, I be ze MAN :rolleyes:

byggde om hojens bakdel idag (kunde inte fixa fram nya blinkers så de gamla sönderbrända åkte på igen, bild 1,2 visar hur hojen såg ut innan testrundan, under testrundan så måste jag såklart wheela lite, när jag komme tillbaka så märker jag att jag nästan knäckt regplåten så det blir att bocka lite, så bild 3,4 visar hur det ser ut i nuläget :) kommer nog bli riktigt smutt när jag får på nya, mindre blinkers, då ska jag även fixa en snyggare upphängning till dem för den är inte så vacker i nuläget :(

Bifogat

• DSC00243.JPG
    DSC00243.JPG
    98.3 KB · Visningar: 222
  • DSC00245.JPG
    DSC00245.JPG
    101.5 KB · Visningar: 205
  • DSC00246.JPG
    DSC00246.JPG
    99.4 KB · Visningar: 186
  • DSC00247.JPG
    DSC00247.JPG
    91.4 KB · Visningar: 185

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
speed 3:a
who da man, I be ze MAN :rolleyes:

byggde om hojens bakdel idag (kunde inte fixa fram nya blinkers så de gamla sönderbrända åkte på igen, bild 1,2 visar hur hojen såg ut innan testrundan, under testrundan så måste jag såklart wheela lite, när jag komme tillbaka så märker jag att jag nästan knäckt regplåten så det blir att bocka lite, så bild 3,4 visar hur det ser ut i nuläget :) kommer nog bli riktigt smutt när jag får på nya, mindre blinkers, då ska jag även fixa en snyggare upphängning till dem för den är inte så vacker i nuläget :(
Nice :tummenupp , Ska du på med andra ljudämpare också eller?

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
CRF250R
hur kan du nästan knäcka plåten av att wheela???

Sitter skylten i för brant vinkel så räcker inte avståndet när bakfjädringen trycks ihop när man uiiilar. Alternativt vid hårt nedslag och skylthållaren inte är styv nog så kan skylten smaka gummi...

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Sitter skylten i för brant vinkel så räcker inte avståndet när bakfjädringen trycks ihop när man uiiilar. Alternativt vid hårt nedslag och skylthållaren inte är styv nog så kan skylten smaka gummi...

hehe du förstod direkt vad som hände :hihi aja ingen skada skedd :) men jag vill ha mina akra och nya blinkers :4skrika

Nice :tummenupp , Ska du på med andra ljudämpare också eller?

tackar, akra är på ingång :)

Last edited:

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Hoj
KTM690SM
Då får det bli en kugg fram mindre. visst är det 17 som og? (har inte tittat.)

EDIT: så här ska sebrings slipon tydligen se ut..

Bifogat

• hi_KTM_690SM.jpg
    hi_KTM_690SM.jpg
    27.5 KB · Visningar: 265
Last edited:

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
16 orginal, 15 nu ;D
2 upp bak med, ganska mycket bättre faktiskt.

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
ja jag plockade hem mitt körkort idag efter 2,5 månaders kämpande och har´vart ute och kört 10 mil idag fan vad härligt det va...

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Hoj
KTM690SM
Grattis till KK.
Vilken skillnad det blev att dreva ner ett kugg. Väntar och se vad sliponen ger för effekt, innan jag börja dreva ner bak.

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
fyfan tilbaks efter 15 väldigt blåsiga och lite regniga mil på hojen och jo jag är nöjd men fan vilket tråkigt väder....

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Då får det bli en kugg fram mindre. visst är det 17 som og? (har inte tittat.)

EDIT: så här ska sebrings slipon tydligen se ut..

varför kan ingen bygga ett rör som mynnar uppe vid lampan? och låta det följa med ett kit för att flytta blinkersena :va

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning