Ktm 690

d-g83

Syrianska FC
Gick med
17 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki er-6n
tjena
hittar inte tråden med mc-kläder, så tänkte ställa frågan här istället.

e det nån som vet hur allväderskläder från silverhawk är?
e dem nåt att lita på när olyckan e framme? :confused:
tänkte köpa dem från sportdepån strax utanför gbg.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
tjena
hittar inte tråden med mc-kläder, så tänkte ställa frågan här istället.

e det nån som vet hur allväderskläder från silverhawk är?
e dem nåt att lita på när olyckan e framme? :confused:
tänkte köpa dem från sportdepån strax utanför gbg.

generellt så vrider ju sig skydden om man klotar med textil. jag skulle satsa på skinställ iaf :tummenupp
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
tjena
hittar inte tråden med mc-kläder, så tänkte ställa frågan här istället.

e det nån som vet hur allväderskläder från silverhawk är?
e dem nåt att lita på när olyckan e framme? :confused:
tänkte köpa dem från sportdepån strax utanför gbg.

Har vurpat på asfalt med både skinn och textil och den enda gången jag åker med textil är ni är i skogen och harvar.
Skinn e bäst när du åker asfalt. No doubt about it!!
 

d-g83

Syrianska FC
Gick med
17 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki er-6n
ok tack för infon. :tummenupp
får ta en funderare då :confused:
tanken var ju mer om man tar kortare sträckor eller om man tar hojen till nån polare så kan det vara gott med alväderskläder och slippa gå runt i skinnbrallor
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
ok tack för infon. :tummenupp
får ta en funderare då :confused:
tanken var ju mer om man tar kortare sträckor eller om man tar hojen till nån polare så kan det vara gott med alväderskläder och slippa gå runt i skinnbrallor

spelar ingen roll om det är en "kortare" sträcka när det finns blinda bilförare.
Jag skulle bara åka å tanka hojen. (2km) Påkörd i en korsning av en bilförare.
Nej jag körde lagligt. (40km/h) Hade en bil framför mig och en bakom, så det var otur att han träffade mig å inte en av bilarna.:gnissla
 

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
köpte mig precis en orginal 690 sm. Kollat lite på forumet o hittat 2 avgassytem det ena från "wings" och det andra från "SC projekt" men kan inte bestämma mig för vilket av dom?? vet att det är några här som köpt wings men inte hört så mkt om SC som är ett helsystem tillskillnad till Wings. Vet ni fall dom som säljer SC projekt finns inom EU så man slipper nån sån införsel skatt eller vad det nu är? Vill också ha lite bilder o goda argument för dom båda systemen.

Funderar på nåt öppet filter också nån som vet nån bra sida lr har nåt filter dom kan rekommendera?
 
Last edited:

bullet ride

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
ingen för tillfället
köpte mig precis en orginal 690 sm. Kollat lite på forumet o hittat 2 avgassytem det ena från "wings" och det andra från "SC projekt" men kan inte bestämma mig för vilket av dom?? vet att det är några här som köpt wings men inte hört så mkt om SC som är ett helsystem tillskillnad till Wings. Vet ni fall dom som säljer SC projekt finns inom EU så man slipper nån sån införsel skatt eller vad det nu är? Vill också ha lite bilder o goda argument för dom båda systemen.

Funderar på nåt öppet filter också nån som vet nån bra sida lr har nåt filter dom kan rekommendera?

lite länkar:
sc project
http://cgi.ebay.de/SC-PROJECT-AUSPU...ptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item5639d3b70b


wings
http://www.wings.si/podstrani/str1_690_sm.html

kn filter tror jag ligger på runt 850kr om jag minns rätt o de e ktm orginal tillbehör
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
För att få lite fart i tråden...

Nu har jag beställt 45 kuggars bakdrev, ny kedja, jägermeister dekaler och lite bultar/ brickor som vibrerat loss ifrån karlströms motor.
Har även monterat värme och rental grepp.

Funderar på om jag skall beställa en sjukt överprisad termostatgivare till kylfläkten för 695 spänn(suzuki orginaldel) som drar igång fläkten vid 88 grader ist för 102 grader som orginalgivaren.
Eller om man skall köpa från autoexperten, men då måste man låta någon tillverka en hysla så att givaren passar i radiatorn (m14 till m18)


Har också funderat lite på mappning och kollat dynografer

Detta med locket till luftburken av och på på en orginal 690 sm.
Den går rätt magert när locket är på, ännu värre när det är av.

AirBoxLidOff.jpg


Det jag funderat på är vilken AFR man skulle hamna på om man skulle ta upp ett gäng hål i luftburken och sedan ladda in acra mappen men köra på orginalburkar (jag tröttnar i längden på ljudet från slipon)
Jag har även läst att acra mappen är något mager med slipon.

Jag tror inte hojen skulle gå för fett iaf, detta måste undersökas vidare! :tummenupp

Airbox-SMR.jpg



Juste, ang anknäbben så är det mkt elektronik som är i instrumenthuset, detta ställer till det en hel del om man vill montera lamphus å hela kittet från annan hoj :gnissla
 
Last edited:

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
köpte mig precis en orginal 690 sm. Kollat lite på forumet o hittat 2 avgassytem det ena från "wings" och det andra från "SC projekt" men kan inte bestämma mig för vilket av dom?? vet att det är några här som köpt wings men inte hört så mkt om SC som är ett helsystem tillskillnad till Wings. Vet ni fall dom som säljer SC projekt finns inom EU så man slipper nån sån införsel skatt eller vad det nu är? Vill också ha lite bilder o goda argument för dom båda systemen.

Funderar på nåt öppet filter också nån som vet nån bra sida lr har nåt filter dom kan rekommendera?


Leo vince är fint helsystem ca 12000kr inte så farligt då det är 2 burkar.E du en zatzy kille köper du Wings ser snygga ut

SC projekt skulle jag ta

Nu har jag beställt 45 kuggars bakdrev, ny kedja, jägermeister dekaler och lite bultar/ brickor som vibrerat loss ifrån karlströms motor.
Har även monterat värme och rental grepp.

Funderar på om jag skall beställa en sjukt överprisad termostatgivare till kylfläkten för 695 spänn(suzuki orginaldel) som drar igång fläkten vid 88 grader ist för 102 grader som orginalgivaren.
Eller om man skall köpa från autoexperten, men då måste man låta någon tillverka en hysla så att givaren passar i radiatorn (m14 till m18)


Har också funderat lite på mappning och kollat dynografer

Detta med locket till luftburken av och på på en orginal 690 sm.
Den går rätt magert när locket är på, ännu värre när det är av.

AirBoxLidOff.jpg


Det jag funderat på är vilken AFR man skulle hamna på om man skulle ta upp ett gäng hål i luftburken och sedan ladda in acra mappen men köra på orginalburkar (jag tröttnar i längden på ljudet från slipon)
Jag har även läst att acra mappen är något mager med slipon.

Jag tror inte hojen skulle gå för fett iaf, detta måste undersökas vidare! :tummenupp

Airbox-SMR.jpg



Juste, ang anknäbben så är det mkt elektronik som är i instrumenthuset, detta ställer till det en hel del om man vill montera lamphus å hela kittet från annan hoj :gnissla

Jag har monterat acerbis mask o skärm på min,lämnade bort den för montering pga av all elektronik står dock på Ktm för tillfället då den ska modifierasl ytterligare återkommer senare med bilder
 
Last edited:

cyprox

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha XV750
Tänkte kolla om nån har koll på vad en duke -07 och framåt ligger i för priser, har hittat en -08, 760 mil för 69000:- men vet inte alls vad de brukar ligga på. På blocket finns det ju knappt några så därför jag undrar...hoppas detta är rätt avdelning för såna frågor:gnissla
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Tänkte kolla om nån har koll på vad en duke -07 och framåt ligger i för priser, har hittat en -08, 760 mil för 69000:- men vet inte alls vad de brukar ligga på. På blocket finns det ju knappt några så därför jag undrar...hoppas detta är rätt avdelning för såna frågor:gnissla

Nya Duke III kom inte förrän -08
 

Fugge

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2008
Ort
borlänge
Hoj
KTM 660 -06
Tänkte kolla om nån har koll på vad en duke -07 och framåt ligger i för priser, har hittat en -08, 760 mil för 69000:- men vet inte alls vad de brukar ligga på. På blocket finns det ju knappt några så därför jag undrar...hoppas detta är rätt avdelning för såna frågor:gnissla

Hade min -08 som gått 450mil ute för 62000:- o fick inte ett enda vettigt svar så det verkade vara för dyrt :huvet:huvet
 

SLK

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2009
Ort
Växjö
Hoj
2007 KTM 690 SM (uttagen 2009)
Samma sadel ?

Hej,

Då jag inte är sådär super lång, så skulle jag eventuellt ha en annan sadel.
Finns ju den som är 20 mm lägre som tillbehör (komfortsadel 75007040100).

Nu kommer min frågeställning..
Original sadeln som sitter på Duken 690 är den lägre än våran sadel på SM ?..........eller är det samma :va
Enl teknisk spec är sitthöjd 865 mm på Duke 690 och 875-880 på 690 SM.


MVH
Robban
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Hej,

Då jag inte är sådär super lång, så skulle jag eventuellt ha en annan sadel.
Finns ju den som är 20 mm lägre som tillbehör (komfortsadel 75007040100).

Nu kommer min frågeställning..
Original sadeln som sitter på Duken 690 är den lägre än våran sadel på SM ?..........eller är det samma :va
Enl teknisk spec är sitthöjd 865 mm på Duke 690 och 875-880 på 690 SM.


MVH
Robban

Det är garanterat inte samma. Jämför ett par bilder så ser du två små kullar på dukesadeln som inte vi har.
Tänkte inte särskilt mkt på det när jag kört duke'ar men i efterhand kanske de upplevdes som lite mindre höga. Om det beror på sadeln eller ej vågar jag inte svara på.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Tänkte säkerhetskolla ventilspelet. Vad ska det va?
 

SLK

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2009
Ort
Växjö
Hoj
2007 KTM 690 SM (uttagen 2009)
Det är garanterat inte samma. Jämför ett par bilder så ser du två små kullar på dukesadeln som inte vi har.
Tänkte inte särskilt mkt på det när jag kört duke'ar men i efterhand kanske de upplevdes som lite mindre höga. Om det beror på sadeln eller ej vågar jag inte svara på.


Tack för ditt svar !
Jag får undersöka vidare alt. köpa mej komfortsadeln eller ett par extra sulor :D.

//Robban
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Tack för ditt svar !
Jag får undersöka vidare alt. köpa mej komfortsadeln eller ett par extra sulor :D.

//Robban

Det går säkert att trimma ner sadeln själv också. av med överdraget å sedan skära bort lite skumgummi.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top