Ktm 690

d-g83

Syrianska FC
Gick med
17 Oct 2009
Hoj
Kawasaki er-6n
asså frågade för att jag inte e så kunnig när det gäller sånt. tog mitt mckort 2009-09-30. innan jag börja övningköra i juni 2009 så hade jag inte ens kört moppe. (typ aldrig kört nåt mindre än 4 hjul)

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Ingenfara!!! Ville inte verka otrevlig:krama

asså frågade för att jag inte e så kunnig när det gäller sånt. tog mitt mckort 2009-09-30. innan jag börja övningköra i juni 2009 så hade jag inte ens kört moppe. (typ aldrig kört nåt mindre än 4 hjul)

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Det var då väldigt vad alla beställer nya avgasburkar då!

Ja det vart ju inte värre än att man blev sugen så man nyss lade en beställning själv :huvet

Kunde dock inte rätta mig i ledet och beställa Wings som majoriteten här inne utan det föll på detta system: SC-Project

Vi får väl se om det är något att ha när det kommer. Är det någon som puttrar runt med detta system på sin 690?

//Helander
Skönt att nån har lite vett! helsystem, snyggare och lättare till samma pris som tex wings. lägg upp bilder sen.

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Lätt att fixa!

Det jag gjorde på min var svarta skärmar utan dekaler runt hela. Kosta 2K ungefär. Wingsburkar. Lacka bakre fotpinnsfästet och den som håller i burkarna svarta. Svarta orginal barkbusters. Och en jefla snabb förare:D

tycker din ktm va riktigt nice. gillade den i svart. :2cool

d-g83

Syrianska FC
Gick med
17 Oct 2009
Hoj
Kawasaki er-6n
Lätt att fixa!

Det jag gjorde på min var svarta skärmar utan dekaler runt hela. Kosta 2K ungefär. Wingsburkar. Lacka bakre fotpinnsfästet och den som håller i burkarna svarta. Svarta orginal barkbusters. Och en jefla snabb förare:D

tror faktiskt jag ska lämna in alla skärmar på lack. men e det jobbigt att montera ner framskärmen? måste man anmäla det till transportstyrelsen?:yoparty

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Du kan inte lacka plasten. Färgen kommer spricka o bli sprickbildningar.
Framskärmen har jag för mig sitter med 4 skruv. 2 på ovansidan och 2 under. Sen sitter det en klämma som man tar bort lampan me har jag för mig. e lite osäker. Men skruva du så märker du.

Du behöver inte anmäla något till transportstyrelsen me utsseendet. Bara om du ändrar motorn.

tror faktiskt jag ska lämna in alla skärmar på lack. men e det jobbigt att montera ner framskärmen? måste man anmäla det till transportstyrelsen?:yoparty

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Du kan inte lacka plasten. Färgen kommer spricka o bli sprickbildningar.
Framskärmen har jag för mig sitter med 4 skruv. 2 på ovansidan och 2 under. Sen sitter det en klämma som man tar bort lampan me har jag för mig. e lite osäker. Men skruva du så märker du.

Du behöver inte anmäla något till transportstyrelsen me utsseendet. Bara om du ändrar motorn.

det där stämmer nog inte.. Min hoj var lackad när jag köpte den, inga sprickor eller dyligt i den, såg bra ut (tills nån klåpare snodde mina kåpor).

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Ja tills du råka komma åt dom lr tvättar lite hård.

Funkar. Men tvivlar på att det funkar på en motard som körs som en motard ska.

det där stämmer nog inte.. Min hoj var lackad när jag köpte den, inga sprickor eller dyligt i den, såg bra ut (tills nån klåpare snodde mina kåpor).

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05
beror väl på hur man lackar dom? killen jag köpte av jobbade på lackfirma och hade lackat dubbla lager. Jag körde grus och skog utan att se några sprickor iaf.

chrisha

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
R1 -03
Fick mina wings igår :tummenupp

Så slänge mig ut i garaget och monterade dem. Gött nöjd med ljudet!
:yoparty Utan db-killers är det verkligen något som ger gåshud^^
Även med db-killers e det kanon gött ljud =) me Like!

Spelade in ett videoklipp med mobilen, inte så värst bra kvalite på ljudet tyvärr men kanske värmer lite i stugorna iallafall!?

För den riktiga upplevelsen ska det höras live!

Nästa grej blir att sätta dit nya skylthållaren...
[YOUTUBE-ID]SOO6M5mniLI[/YOUTUBE-ID]

Bifogat

• DSC_0085.jpg
    DSC_0085.jpg
    179.6 KB · Visningar: 119
  • DSC_0091.jpg
    DSC_0091.jpg
    154 KB · Visningar: 126
  • DSC_0093.jpg
    DSC_0093.jpg
    159 KB · Visningar: 117

Trean

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2009
Hoj
KTM 690
Betalade rasket igår, får hoppas leveransen går smidigt.

Självklart kommer det bilder!

//H

Funderar själv på att införskaffa ett SC-project framåt vårkanten men är osäker på hur hojen bör mappas om. Som jag förstått det har KTM-handlarna endast Akra-mappar och till SM:en är ju alla pipor dubbla. Sitter ju iofs enkelt på SMC:n så det kanske går använda den. Dela gärna med dig om hur du gjort sen när du har monterat.

//Anton

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Funderar själv på att införskaffa ett SC-project framåt vårkanten men är osäker på hur hojen bör mappas om. Som jag förstått det har KTM-handlarna endast Akra-mappar och till SM:en är ju alla pipor dubbla. Sitter ju iofs enkelt på SMC:n så det kanske går använda den. Dela gärna med dig om hur du gjort sen när du har monterat.

//Anton
Har svårt o tro att det är högre mottryck i SC jämfört med dubbel-pipiga avgas. Isf skulle man nog se betydligt färre sporthojar med ensam burk. Betänk också att SC är helsystem som ser en aning grövre ut än original vilket lär öka flödet.

Last edited:

chrisha

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
R1 -03
nu var skylthållaren på plats också :tummenupp

Bifogat

• DSC_0103.jpg
    DSC_0103.jpg
    162.9 KB · Visningar: 176
  • DSC_0107.jpg
    DSC_0107.jpg
    148.4 KB · Visningar: 145
  • DSC_0111.jpg
    DSC_0111.jpg
    155.5 KB · Visningar: 137
  • DSC_0112.jpg
    DSC_0112.jpg
    153.6 KB · Visningar: 139

chrisha

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
R1 -03
jag har tänkt bulta min skyllt direkt i hållaren ist för att använda plasthållaren för skylten.

Edit: är det en 240 jag skymtar i bakgrunden? något kul gjort med den?

Joe funderade på det också, men ska nog byta skylt innan jag gör det.
Nu mera behöver man ju inte längre kontrollmärket så tänkte man kunde få tag i en mer slimmad skylt då. Fast kanske inte lagliga ändå?

är polarens 940 projekt som står där =) Målet är runt 500hk :yoparty
om han nu får tummen ur och börjar greja lite med den... :confused:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM