Det är så fruktansvärt individuellt vad som fungerar och inte när det gäller turbulens på olika hojar. Hur lång du är, var du sitter på sadeln, hur hög är rutan, vilken vinkel har den osv. Jag har själv testat flera olika varianter, med ruta, utan ruta, rutan i högläge, rutan i lågläge, med och utan backspeglar, med och utan spoilern under lampan, och ingenting blev riktigt bra. Jag tyckte f ö inte att backspeglar och spoiler gjorde någon som helst skillnad.
Till slut fick jag låna en liten spoiler som man klämmer fast högts uppe på rutan, kostade 180 spänn på Wish, fästet var i fräst aluminium och man kunde vinkla/höja och sänka spoilern hur man ville.
Testade först att sätta den ganska rak och till och med framåtlutad så den simulerade en rallyruta á la Dakar. Det blev hur mycket turbulens som helst.
När jag då lossade rutan lite grann så flyttade den sig själv av vinddraget och ställde sig vinklad bakåt istället, i ungefär 45 grader. Det blev helt tyst! Så jag drog fast den och så fick den sitta så, fungerar kanon!
Edit! Utan ruta blev det också tyst men då hade jag heller inget vindskydd.
Buy Universal Adjustable Clip On Windshield Windscreen Extension Wind Deflector Fit Motorcycle at Wish - Shopping Made Fun
www.wish.com