KTM 85 SX 2012 problem

Wilhelmp

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2024
Hoj
Sx 85 2012
Hej min sx 85 2012 har lite problem med boging när man maxar i neutral för snabbt jag har tvättat ur förgasaren lite och en jet men det funkar inte och jag har inte skruvat på luft och bensin skruvarna och over flow slangarna till förgasaren är inte på det kanske har något med saken att gjöra men jag bytte kolv för 5 till 10 timmar sedan och det var en vertex kolv med typ 0.01 milimeter extra i bredd och luft filtret ser bra ut när jag precis hade byt kolv så var det svårt att stegra det gick typ inte på ettan och när man gick från tomgång till Max gas så tog det 1 till 2 sekunder för den att reagera om den inte dog det kanske är normalt men och den svarar lite beträ med choke och min farsa säger att den har hög tomgång jag kan ha lite hög soppa och olja blandning den har bra sopa flöde ur tanken den har 150 plus psi i compretion med biltemas kompretions mätare om ni vet vad felet skulle kunna vara så kan ni säga det tack
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Hej min sx 85 2012 har lite problem med boging när man maxar i neutral för snabbt jag har tvättat ur förgasaren lite och en jet men det funkar inte och jag har inte skruvat på luft och bensin skruvarna och over flow slangarna till förgasaren är inte på det kanske har något med saken att gjöra men jag bytte kolv för 5 till 10 timmar sedan och det var en vertex kolv med typ 0.01 milimeter extra i bredd och luft filtret ser bra ut när jag precis hade byt kolv så var det svårt att stegra det gick typ inte på ettan och när man gick från tomgång till Max gas så tog det 1 till 2 sekunder för den att reagera om den inte dog det kanske är normalt men och den svarar lite beträ med choke och min farsa säger att den har hög tomgång jag kan ha lite hög soppa och olja blandning den har bra sopa flöde ur tanken den har 150 plus psi i compretion med biltemas kompretions mätare om ni vet vad felet skulle kunna vara så kan ni säga det tack
Leta upp luftskruven på förgasaren och skruva in den ett kvarts varv. Testa. Skruva in det ett kvarts var till. Testa.
Blir det inte bättre så skruva tillbaka till utgångsläget och skruva ut skruven ett kvarts varv. Testa. Å ett kvarts varv till. Testa.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hej min sx 85 2012 har lite problem med boging när man maxar i neutral för snabbt jag har tvättat ur förgasaren lite och en jet men det funkar inte och jag har inte skruvat på luft och bensin skruvarna och over flow slangarna till förgasaren är inte på det kanske har något med saken att gjöra men jag bytte kolv för 5 till 10 timmar sedan och det var en vertex kolv med typ 0.01 milimeter extra i bredd och luft filtret ser bra ut när jag precis hade byt kolv så var det svårt att stegra det gick typ inte på ettan och när man gick från tomgång till Max gas så tog det 1 till 2 sekunder för den att reagera om den inte dog det kanske är normalt men och den svarar lite beträ med choke och min farsa säger att den har hög tomgång jag kan ha lite hög soppa och olja blandning den har bra sopa flöde ur tanken den har 150 plus psi i compretion med biltemas kompretions mätare om ni vet vad felet skulle kunna vara så kan ni säga det tack
Hej,
Jag håller på att ta fram en lösning till dig, men bara så jag förstått problemet:

1. Det funkar inte
2. Dålig respons på gas
3. Hög tomgång

Något mer jag behöver känna till?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Rengör förgasaren igen och gör det ordentligt.
Kolla Särskilt lågfartsmunstycket att du ser klart igenom alla hål i det.

Efter det kan du komma tillbaka till tråden berätta hur det blev.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top