Ktm 950 Adv.

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
När jag jobbade på Ride i umeå hade vi en 950s demohoj med gualdi system på.. bland den roligaste hojen jag kört.. den går att busa med, köra skogsvägar samt att den går ruskigt fort på vägen + 200 :yoparty . Polaren köpte en vanlig 950 nu i höst och han är helnöjd.. Jag kan iaf rekomendera den hojen.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
D-MAN 660 skrev:
När jag jobbade på Ride i umeå hade vi en 950s demohoj med gualdi system på.. bland den roligaste hojen jag kört.. den går att busa med, köra skogsvägar samt att den går ruskigt fort på vägen + 200 :yoparty . Polaren köpte en vanlig 950 nu i höst och han är helnöjd.. Jag kan iaf rekomendera den hojen.

Blir väl en sån när man är 40+ då kanske... hehe

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag har gått och kärat ner mig totalt i den. Så krümm att det inte finns! Det blir i alla fall min nästa hoj, utan tvekan. :bredställpågrussmiley

Spretman

#9 med handskarna på hyllan
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Suzuki RMZ450
En bekant till mig har en 950 och han är super nöjd.

Han tyckte den va kanon att grusbusa med, dra landsväg helt ok !

Tydlgen duktigt med effekt. Han hade öppnat luftburken (tydligen bra att göra), tror inte han hade monterat några nya bössor, men det va på gång.

:tummenupp :banana :rofl :hihi :D

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Fråga.. Brukar inte MC tidningarna testa 950 Adventure tillsammans med BMW´s R1200GS?? Den skall ju vara riktigt trevlig både på grus och väg.. Sen att den är ful som stryk är ju en annan diskussion..

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + V-Max 1700
Har testat... LC8an är en helt underbar :) hoj!

Att provköra den när man kör @ är ingen bra idé.

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
amullo skrev:
Fråga.. Brukar inte MC tidningarna testa 950 Adventure tillsammans med BMW´s R1200GS?? Den skall ju vara riktigt trevlig både på grus och väg.. Sen att den är ful som stryk är ju en annan diskussion..

Man köper inte en GS för att den är snygg, utan för vad man kan göra med den. Har jag inte visat det på våra körningar tillsammans i somras? :hihi

Jag har provat KTM 950 också, en ganska rejäl provtur, mest på asfalt. Mitt val stod mellan den och 1200GS (hade även AT som ett snikalternativ). GSen är klart mycket bättre på asfalt mest tack vara suverän fjädring och bromsar, skönare körställning samt (vilket förvånade mig lite) skönare och mjukare motorgång. Prestanda är rätt likvärdiga. KTMen är nog lite bättre i ren terräng fast å andra sidan vem tar ut en sån kluns i terrängen? Då vill man ju ha en lättare stånka typ KTM LC4 eller nåt.

Lantz

Jasså
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR / Bmw 450x
950

Montera Akra slipon,öppna luftburken,höj nålarna ett steg och montera 165/170 munstycken så har du 98kusar på hjulet och 89Nm i vrid..
Kan även rekomendera ett kugg mindre fram.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
K-Micke skrev:
Man köper inte en GS för att den är snygg, utan för vad man kan göra med den. Har jag inte visat det på våra körningar tillsammans i somras? :hihi

Jo´rå. Det visade min herre med besked. Jag var ganska inne på att byta bort min SP mot en Multistrada, men det är ju en ren gathoj med aspirationer på enbart lättare gruskörning.. Personligen gillade jag framför allt körställningen och den kontrollen man fick på småvägar. Tyvärr fick den stryka på foten mot 748, främst pågrundav banegenskaperna.

wheelielover

Lite lagom dum i huvudet:)
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
Hojlös:-(
Lantz skrev:
Montera Akra slipon,öppna luftburken,höj nålarna ett steg och montera 165/170 munstycken så har du 98kusar på hjulet och 89Nm i vrid..
Kan även rekomendera ett kugg mindre fram.
Hmm....
Det låter ju inte helt fel :tungan :tungan :tungan :tungan :tungan :tungan

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
inte jag.. vågade inte ens prova den av rädsla för att krasha kåpor o sånt...

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Azzurro skrev:
Har du sett serien "Long Way Round" med Ewan McGregor? I den første episoden tester de Ktm 950 og Bmw R1150 GS. De velger til slutt Bmw'n og kjører jorden rund med den. Hvis du planlegger samme ferd tror jeg Bmw'n er det beste valget.

Du kan ladda ner serien her:
http://www.digitaldistractions.org/torrents.php

Eller kjøpe den hos Amazon.co.uk
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B0006B3UE6/qid%3D1099568628/ref%3Dpd%5Fka%5F1/202-6392508-1175015

Här finns lite kommentarer kring valet mellan GS och Adventure i Long way round.

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=57691&page=1&pp=10

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=56419&highlight=round

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Azzurro skrev:
Har du sett serien "Long Way Round" med Ewan McGregor? I den første episoden tester de Ktm 950 og Bmw R1150 GS. De velger til slutt Bmw'n og kjører jorden rund med den. Hvis du planlegger samme ferd tror jeg Bmw'n er det beste valget.

Var det inte så att dom ville ha KTM'en men att en tjomme därifrån, KTM asså, inte trodde att dom skulle klara projektet och därmed inte ville sponsra ?!?!

Sen.......Azzurro <-> Blue ....... Har ni dålig fantasi eller..... :hihi

x

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende