Nä, det tycker jag inte.
Kul att du funderar på att byta till en sjukt kul hoj! Tycker absolut att du kan köpa en högmilare, det viktigaste är att den är ordentligt servad, allmänt välskött och uppgraderad.
Har själv en 06:a som jag köpte i absolut nyskick av första ägaren. På två säsonger har den rullat drygt 1600 mil (en hel del på bana) och med 2122 mil på mätaren vågar jag påstå att Mr NineFifty fortfarande är 100% pedantskött. Den har med tiden också fått allt godis som knappast någon egentligen behöver
men som nästa alla vill ha (what's new?):
SAS/EPC bortplockat, garantibytta startmotordelar (det är inte själva startmotorn som orsakar whiplash-smällarna), 16-kugg fram, Akra slip-on med hemgjorda skydd (kylarslang med slangklämmor i funkar klockrent), fjädring/dämpare i "race-läge", justerade förgasare (dvs luftskruvarna, ombestyckning görs inte på SuMo), modifierad luftburk, kraschpuckar överallt, stomp-grips (kanon på bana), barkbusters, fälgstripes samt div annat pimp (svårt att låta bli, som sagt), Michelin Pilot Road 2CT fram och bak (helt OK för mig som knappast är snabbast/galnast på bankörningarna
).
Det enda som ställt till problem (lätt avhjälpta) har varit:
1. Slavcylindern till den hydrauliska kopplingen gav upp efter ca 1100 mil (garantijobb på Lelles, där hojjen alltid servats)
2. Ett igensatt oljefilter (400 mil efter stora/dyra servicen vid 1600 mil) ledde till knackiga missljud när typ kamaxel/ventilstyrningar/ventiler inte fick tillräcklig smörjning (enl Ragnar på Lelles har KTM sen dess bytt leverantör av oljefilter).
Ooops, det här blev längre än jag tänkt. Summasumarum:
Många mil är inget problem som jag ser det om hojen är välskött och har det du vill ha (kostar fett om du vill uppgradera/serva enl ovan.)
Till sist: Har börjat kolla lite på SuperDuke-annonser, men... hm... eh... borde vara nöjd med det jag har... hm... men vafan...kommer du med ett bud så... jaja, vem vet...