GAMMA
Trasig
Ibland är du riktigt klarsynt Jari
Men det är ganska sällsynt och kortvarigt tyvärr.
Ibland är du riktigt klarsynt Jari
Men det är ganska sällsynt och kortvarigt tyvärr.
Det var därför jag skrev "ibland"
Ja, du har koll på läget.....
Minns du den blå sporthojen som gick lika fort på ett hjul som en SMR på två hjul?
Hur menar du att det ska hjälpa, hänger tyvärr inte med.
Är det någon som vet hur bred en KTM 950 SM är? Hojen står på vinterförvaring och jag har därför inte möjlighet att mäta själv.
Jag har ev en liten lokal på gång i bostadsrättsföreningen som jag skulle kunna använda som garage, men funderar på om dörröppningen är för smal...
Ledsen för att jag var otydlig. Mina bakbromsar gnisslade som djävulen själv och när jag hade hojen inne på service hos Lelles passade Ragnar på att slipa lite på kanterna på beläggen. Som jag förstod det tog han helt enkelt ett slippapper eller liknande och rundade av beläggens kanterna runt om på den sida som ligger an mot skivan. Detta för att det inte ska vara en skarp 90-gradig kant mot skivan. Slipandet ska alltså bara göras för att få bort den vassa kanten.
Exakt hur han gjorde vet jag inte, men det hjälpte iaf.
Hehe, den här tråden är nog den som har mest utomsocknes besökare...många som vill ha
Det är för att alla stackare med "normala" hojar blir avundsjuka på hur roligt vi har när vi kör våra anabola motarder
... alla blev så upprörda när jag började prata om att köra med ryggsäck...
Varför (undrar en som nästan alltid kör med en mindre ryggsäck)?
För att man garanterat landar på en "sten"
Jag tycker det känns lite överdrivet, man måste ju inte ha massa hårda saker i ryggan... nu blir det en lastplatta och ryggsäck =)
Ryggsäcken strappar man ju fast i dom två gjutjärnshandtagen som sitter där bak.
1. Man slipper ha ryggan på ryggen, inte bli trött av det eller att garantera landa på en "sten".
2. Man slipper bli stenad av andra motardpiloter för att man monterar en topbox platta på DEN GRYMMASTE MOTARDEN EVER!
Den har jag förträngt
Minns du killen på SMR:en som hade dubbelt så roligt som han på den blå hojen?
Är det månne därför som han på den blå hojen hänger på ett forum för SM/SMR?
Vänta bara tills jag har skurvat dit en 45 liters Givi
Du menar väl 3 stycken Givi väskor och en Windjamervägg(kåpa) samt lite fransar och krom?? Jag förstår.....du vill ha en touringBeeemer igen!
Spiffen har fortfarande Touratech's hemsida som välkomstsida i browsern...
A men självklart!! Vad skulle man annars ha? Wunderlich??Spiffen har fortfarande Touratech's hemsida som välkomstsida i browsern...
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |