Blir det mindre ryckig gång då eller vad blir fördelen med att dra ut den framför luftburken med separat filter?
Fördelen är att man slipper eventuell oljedimma från vevhuset i insuget och att man då ser till att motorn endast andas in ren luft.
Blir det mindre ryckig gång då eller vad blir fördelen med att dra ut den framför luftburken med separat filter?
Blir det mindre ryckig gång då eller vad blir fördelen med att dra ut den framför luftburken med separat filter?
De blir inga fördelar att ha den utanför luftburk jag ville bara inte ta hål i mitt specialfilter. Led in avluftningen innanför filter om möjligt de är ju bäst. Den här motorn producerar ingen oljedimma att tala om (inte ens vid långa weehlisar) så de är lugnt att sopa in den i luftburk.
Det låter bra det. Då skaffar jag nog en variant av platta där det finns hål för att leda in den igen.
Gör så och hör av dig ang min mapp för den kommer passa din hoj perfekt när dit satt dit filtret. Om du orkar så ta även bort sekundärspjällen med axlar och motor. Fördelen är att du lättar hojen ca 1 kg och den får någon hk extra samt att den går mer smoode utan inkopplande spjäll. Men de är inget måste för de går ställa upp spjällen fullt öppen hela tiden i mappen.
Absolut! När jag beställt grejerna hör jag av mig ang mapp Om man tar bort spjäll med axlar och motor så blir det väl en del jobb med att täta hålen från axlarna? Hur har du löst det isf?
Kemisk Metall epoxy typ Biltemas klarar bränsle alt Jb weld finns på mekonomen eller blocket. Du kan även köpa plasticpaddings tanktät epoxy på macken. Kleta dit det så de blir som en skalle/klump utvändigt då kan inte epoxyn åka in i motorn om de nu skulle lossna.
Ang mappen så kan jag prova skicka den nu om jag får din email adress för jag kan ju va död när du väl ska ha den, jag är storrökare 3 paket om dan sockersjuka framfall och ledvärk så skynda fynda
Har du köpt kabel från ebay som ska va mellan dator och ecu på hojen? Passa på att köpa den kabeln och ladda hem Tuneecu programmet för man vet ju aldrig vad som kan hända ,,helt plötsligt finns inte tuneecu. Du bör hitta en kabel för runt 300kr de finns onödigt dyrare så ha koll på mitt rikktpris.
Okej! Får fundera lite på om jag bara ska koppla ur den och låta den vara fullt öppen eller om jag skall plocka bort den helt med motor och allt. Vet inte om 1kg kommer att störa mig så mycket egentligen.
Haha man vet ju aldrig vad som händer för visso men man får ju inte hoppas att det går så illa.
Jag kan skicka ett pm med min mail iaf, skadar ju inte att ha den redan nu.
Jag har köpt en kabel och fick med nån adapter också så hoppas att den skall passa, har inte hunnit prova än. View attachment 447644
Så såg den ut! Betalade närmare 400 för min tyvärr men nu har jag den iaf.
Tuneecu har jag också laddat ned, det stod att de inte uppdaterade sidan längre så vågade inte chansa och laddade ner det direkt.
Jag har den från Lonelec. Funkar prima.
Ett alternativ är att bara ta bort övre spjällen och låta axlarna och motorn sitta kvar. Det gjorde jag på min och tyckte det gjorde bra skillnad.
Har funderat på den varianten också men har för mig att jag läste nånstans om någon som upplevde ett visslande ljud från insuget efteråt. Detta är inget du upplevt?
Har funderat på den varianten också men har för mig att jag läste nånstans om någon som upplevde ett visslande ljud från insuget efteråt. Detta är inget du upplevt?
I övrigt kan jag bara råda dig att ta så mycket råd du kan av Booost. Han har bättre koll än de flesta och även om jag inte brydde mig om att gå hela vägen med demontering av axlar och motor så stämmer säkert det han säger.
Visslande ljud lät intressant då ska jag sätta dit axlarna igen. De kan tänkas de visslar utan spjäll i strängt eller öppet läge. Man vill hels ha öppet läge på axlarna även utan spjäll för axlarna blir mer strömlinjeformad i öppet läge.
Ang ta bort spjällmotor med axlar gör ganska mycket om man räknar in minst 1 till ev 2hk mer och ett kg mindre tyngd. Tänk på att hojen bara är på 0,67hk per kg och då räknar jag på 125hk på hjulet som de blir med alla moddar och 185kg torr som den lätt kommer ner i med slipons mm. Alltså 1kg lättare ger hoj ger närmare 1,33hk mer vid acc! De är inte otroligt axlar bort ger 2 hk för de stör luftströmmen de tar inte bara bort aria i insuget så 2hk är fullt möjligt lägg därtill 1,3 hk till som behövs för att nolla 1 kg så har man 3,3hk extra vid dragracing ivf 3,3hk gratis om du orkar skruva 1 timme extra!!
När du lägger upp det så.... Det låter det onekligen lockande att skruva bort allt så det kanske slutar så ändå.
Kemisk Metall epoxy typ Biltemas klarar bränsle alt Jb weld finns på mekonomen eller blocket. Du kan även köpa plasticpaddings tanktät epoxy på macken. Kleta dit det så de blir som en skalle/klump utvändigt då kan inte epoxyn åka in i motorn om de nu skulle lossna.
Ang mappen så kan jag prova skicka den nu om jag får din email adress för jag kan ju va död när du väl ska ha den, jag är storrökare 3 paket om dan sockersjuka framfall och ledvärk så skynda fynda
Har du köpt kabel från ebay som ska va mellan dator och ecu på hojen? Passa på att köpa den kabeln och ladda hem Tuneecu programmet för man vet ju aldrig vad som kan hända ,,helt plötsligt finns inte tuneecu. Du bör hitta en kabel för runt 300kr de finns onödigt dyrare så ha koll på mitt rikktpris.
Ja nu såg jag det måste ha blivit något fel då inte brevrutan blinkatFick du mitt pm angående mail?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |