Känner mig som en dinosaurie nu.. Har en 950 SM -07 som tyvärr stått i ett års tid.
Den vägrade starta först.. kom på att jag tankade fulsoppa (95 okt och glömde skruva av soppa kranarna sist när jag ställde undan den) så fyllde upp med alkylat 4t och en stp cleaner. Den startade alltid efter en stund.. men vägrar gå utan choke eller lite gaspådrag. Går ojämnt och kommer lite knallar här och där. lyckades få tomgångsvajerna i handen så av med tank och skruva fast den igen..
Soppapumpen låter som den ska iaf så tror inte det är den. Kan det vara så att det är skit i munstyckena i förgasarna så jag måste riva och rengöra dem? Eller har jag missat något annat.
besiktning sista april.. känns som det blir tight..
Kompisaren har en 06as sm 950 och den går väldigt dåligt vid första uppstart på våren den hackar och fnyser rätt länge men tillslut går den som den ska typ vid nästan full arbetstemp. Har du försökt hålla den igång en längre stund med hjälp av choke och gaspådrag?
Om du nu provat det utan resultat är de nog bara lös med gasarna och rengöra alla munstycken. Lägg extra noga vikt på rengöring av lågfartsmunstycken. Dra igenom veckad koppartråd såga med koppartråden genom munstyckena. Lämplig koppartråd hittar du i typ högtalarkablar,,vecka den så den river bra.
Men som sagt försök hålla den igång en längre stund så stp tillsatsen får rengöra de kan ev göra att den börjar gå riktigt efter ett längre tag. Du kan även ut o köra den även om den inte går på tomg de kan tvinga lös skiten. Motorn tar ingen skada om bara lågfarten sitter igen vilket är mest troligt så kör på.