Jag håller på spåna i kostnader för turbomatning av en v-twin KTM 990 insprutare. Motorn är i grunden väldigt hållbar med rötter från Rotax som de samarbetade med när de tog fram motorn. Glidlagrade vevtappar modell lastbil så dubbla effekten ska inte vara några problem.
Själva rörmockeriet och turbostorlek/kompförhållande samt plenum har jag koll på men vad som krävs för att få insprutet att funka har jag ingen bra koll på.
Effekten på 990 är ca 113hk på bakhjulet med öppena dämpare och filter och jag siktar på minst 200 men gärna 220hk+.
Om det är någon fördel åka e85 gör jag gärna det. Jag vill veta vilken bränslepump som krävs och hur man styr bränsletryck samt om de krävs extra spridare och vart de ska placeras mm.
Jag kan välja KTM 950 med fuggar men det känns oldtime.
Själva rörmockeriet och turbostorlek/kompförhållande samt plenum har jag koll på men vad som krävs för att få insprutet att funka har jag ingen bra koll på.
Effekten på 990 är ca 113hk på bakhjulet med öppena dämpare och filter och jag siktar på minst 200 men gärna 220hk+.
Om det är någon fördel åka e85 gör jag gärna det. Jag vill veta vilken bränslepump som krävs och hur man styr bränsletryck samt om de krävs extra spridare och vart de ska placeras mm.
Jag kan välja KTM 950 med fuggar men det känns oldtime.
Last edited: