GreenDragon
Ny medlem
Det sitter 17kugg med gummi, är nog original.
En sak som jag påpekade för säljaren när jag tog en liten provrunda var att jag tyckte det skramlade från kopplingen eller liknande när man småvarvar på tomgång, och även när man drar på lägre varvtal, men hörs mest på vänster sida? ljudet försvinner om jag håller in kopplingshandtaget och varvar från tomgång.
Någon som tror sig veta, eller känner igen liknande ljud från sin KTM SMT?? Eller ska det vara så?
Har ingen SMT, men min 690 har samma missljud.
Det är ett rassel när jag står på tomgång. Drar jag in kopplingen blir det tyst.
Har plockat isär hela kopplingen och allt ser bra ut.
Hojen är en pedantskött 08 med drygt 800 mil på mätarn, varav de 370 senaste i min ägo.
Det är tydligen fler än du och jag som har det här problemet. Några av dom jag åker med kör både ktm690 och 990 i olika former och modeller. Jag har hittills inte hört av något haveri som kan relatera till detta rassel, men skulle ni komma fram till vad det kan vara så är jag idel öra.
Har du även ljudet om du drar på från ca 3000 varv?
Har nu fått stryrlagret fixat så det känns bra igen! Däremot så har inte det skramlande/klapprande ljudet åtfärdats, är tydligen inget fel enligt ktm verkstan, men jag själv tycker det låter oroveckande ändå!
Det ska inte vara någon fara, ställde frågan på ADVrider när min lät så. Då sa dom att det är något som kallas "clutch booster"
http://advrider.com/forums/showthread.php?p=21386107#post21386107
Om det låter när man åker på låga varv så är det oftast kedjan som slår mot plastskyddet på svingen, eller bara att man måste vänja sig vid twinljudet.
Jag är ca 176, och når ner hyffsat bra, men får inte ner hela fötterna.
Men smt:ns sadel passar alltså bolt-on på smr och den sadeln är lägre?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|