SuperDavidDuke
Ny medlem
Hej Alla glada!
Är ny här på forumet och har lite frågor angående min Superduke från 2009 med 2000 mil på mätaren. Hojen är utrustad med Leovince carbon slipon och är förövrigt original. Alltid servad på firma.
Idag när jag kom ut till hojen så var det en lite fläck med kylarvätska (stor som en snusdosa ungefär). Jag såg en droppe på den vänstra motorkåpan och även att det fuktade lite från kylarslangarna precis över den bakre ventilkåpan. Slangklämmorna ser ej ut som att dom går att dra åt utan specialverktyg? Kanske skall nämna att hojen har stått ett par dagar.. Hojen är servad för ungefär 50 mil sedan.
Det läcker ingenting när motorn är igång vad jag kan se och temperaturen på motorn är normal och nivån i kärlet har inte sjunkit nämnvärt.
Det här är min första ktm med Lc8 motor, tänkte höra om det är vanligt på dom motorerna eller om ni varit med om något liknande?
Drevning, vad kör ni för drevning på era hojar? Tycker att den är lite ryckig och hoppig i låga hastigheter och man får leka en hel den med kopplingen. Min varvar c:a 4000 rpm på sexans växel i 110 km/h.
Ni som kör med Slipon, kör ni med olika mappningar när ni har DB killer i/ur?
Anledningen till att jag frågar är för att den låter som ett jävla monster utan db killers och jag funderar på att sätta i dom men är rädd för att den kommer gå för fett då kanske?
Fridens!
Är ny här på forumet och har lite frågor angående min Superduke från 2009 med 2000 mil på mätaren. Hojen är utrustad med Leovince carbon slipon och är förövrigt original. Alltid servad på firma.
Läckaget
Idag när jag kom ut till hojen så var det en lite fläck med kylarvätska (stor som en snusdosa ungefär). Jag såg en droppe på den vänstra motorkåpan och även att det fuktade lite från kylarslangarna precis över den bakre ventilkåpan. Slangklämmorna ser ej ut som att dom går att dra åt utan specialverktyg? Kanske skall nämna att hojen har stått ett par dagar.. Hojen är servad för ungefär 50 mil sedan.
Det läcker ingenting när motorn är igång vad jag kan se och temperaturen på motorn är normal och nivån i kärlet har inte sjunkit nämnvärt.
Det här är min första ktm med Lc8 motor, tänkte höra om det är vanligt på dom motorerna eller om ni varit med om något liknande?
Drevning
Drevning, vad kör ni för drevning på era hojar? Tycker att den är lite ryckig och hoppig i låga hastigheter och man får leka en hel den med kopplingen. Min varvar c:a 4000 rpm på sexans växel i 110 km/h.
Mappning
Ni som kör med Slipon, kör ni med olika mappningar när ni har DB killer i/ur?
Anledningen till att jag frågar är för att den låter som ett jävla monster utan db killers och jag funderar på att sätta i dom men är rädd för att den kommer gå för fett då kanske?
Fridens!