Passe
passe
Hej!
Jag undrar vad det skall vara för munstycke till en KTM 640 2003 med effekt-pipa + öppnad luftburk
Jag undrar vad det skall vara för munstycke till en KTM 640 2003 med effekt-pipa + öppnad luftburk
herriherri skrev:Jag har ktm's egna supermotard dämp och 175 munstycke med borttagen luftburkskåpa, den går som ett spjut. Polarn har samma tror jag, de går finfint med den bestyckningen på exakt samma båge......
Lycka till.
Honung skrev:Funkar bra med Ktms sm dämpare va?
Har hört fler som som är nöjda så det får nog bli en
sån till våren.
Slinke skrev:Var hos Lelles igår o snackade med Ragnar! (deras KTM expert) Han sa att jag ska ha 180 munstycke höja nålen ett snäpp, inte byta lågfartsmunstycket på min 04 Duke II. Kör med Original system på. Gjorde som han sa ! Tycker att den låter som Dart Vader när man gasar på. Tyckte att det blev en fördröjning på motorns varv när jag gasade på. annars så vart jag inte speciellt imponerad av bestyckningen. knappt märkbar skillnad.. Ringde o frågade honom om motorns ovilja att varva upp fort... han sa att motorn måste ha nåt arbetstemperatur och att den fortfarande inte har släppt i motorn (har gått 100mil) släpper runt 300 mil enligt honom.... Finns det någon som har någon erfarenhet från liknade mod ? skulle jag vara tacksam för svar!!
Honung skrev:Tycker att det verkar förstort med 180 men det kanske skiljer mellan 03-04. Jag kör idag med 172,5, fp slipon och justerat luft o bränsle skruven ca 2,5 ut från botten och den svarar mycket bra på gasen och stiftet ser bra ut. Har prövat med div olika munstycken men tycker att den bestyckningen jag har nu är bäst.
Det enda råd jag har är att prova sig fram eller det bästa är att bänka om du har möjlighet till det.
Lycka till o det finns inga genvägar till det perfekta resultatet
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |