Sandfållan
#6 R-600 2014
jadu det är farligt att leva .
Ja du får välja och svälja verkligheten att det finns en risk att svälja sin tunga varje dag. Du kan ramla av hojen utanför banan, någon dåre kan kan köra över dig e.t.c
Du säljer bandäck som är livsfarliga att köra snabbare än 1.15 tider med på gelleråsen, vad väljer du ?
Mot mitt bättre vetande så ska jag försöka svara på dina frågor.
1 Jag har svalt den krassa verkligheten att jag klarar inte av att hålla igen på banan jag kör fort och det är då jag har roligt.
När jag kör fort och pressar mig så ökar även riskerna för en avåkning alt att någon annan gör något oförutsägbart vilket leder till en krasch.
Jag har inte varit på 1 endaste banddag där det inte varit minst 2 avåkningar, Jag har oxå varit på bandagar där folk slagit sig medvetslösa,brutit bägge benen, Brutit bäcken, Slagit sig medvetslösa o.s.v i alla oändlighet.
Livet är en risk men kan man minimera riskerna på ett enkelt vis och väljer att inte ta till dom hjälpmedel som finns för att göra detta så är MIN ståndpunkt att låta bli att köra på ett sådant arrangemang.
Vi är alla vuxna nog att bestämma själva hur vi vill göra och får stå för våra beslut den dagen det gäller.
Varför skulle däcken som jag säljer vara livsfarliga under 1.15? Jag säger att jag kunde köra 1.15 tider på dom utan problem andra kanske klarar 1.10 tider.
Jag tycker att vi kan vara överens om att tycka olika i denna fråga.
M.v.h Sandfållan