Ktm Drevning

Passe

passe
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Hudiksvall
Hoj
Fireblade cbr 954 -02
Hej KTM motardister, jag undrar vad ni kör med för drevning,hur och när går den upp på bak-slangen, toppfart mm.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag har haft, 16/40 17/42 och 17/40 den gör över 180 (enl. mätaren) med alla tre

Men hallå...... det kanske bara är 5sek du kan åka så fort?

Det är inte skoj att åka 110väg med en motard........ det är nog bara på bana du kommer upp i de hastigheterna......
 

Abris

:-)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
Tom Byron skrev:
Jag har haft, 16/40 17/42 och 17/40 den gör över 180 (enl. mätaren) med alla tre

Vilken drevning kändes bäst??

Funderar på att kugga ned ett par hack på org drevningen bak!
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
17/42 funkar överallt

Då kan man toura i 100 om man ........måste :D

Så går den på slangen på 3an på gas, fyran om man engagerar armarna å femman om man står............ jag kopplar aldrig

17/40 då lär man åka minst 90 -95 innan man slår i femman annars hoppa kedjan bungujump å vibbarna i hojen känns fel

16/40 funkar som huligandrevning men man åker på femman mest hela tiden.......över 90 är den inte så rolig.

Men det är ju vad jag tycker....... :tummenupp
 

Abris

:-)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
Tom Byron skrev:
17/42 funkar överallt

Då kan man toura i 100 om man ........måste :D

Så går den på slangen på 3an på gas, fyran om man engagerar armarna å femman om man står............ jag kopplar aldrig

17/40 då lär man åka minst 90 -95 innan man slår i femman annars hoppa kedjan bungujump å vibbarna i hojen känns fel

16/40 funkar som huligandrevning men man åker på femman mest hela tiden.......över 90 är den inte så rolig.

Men det är ju vad jag tycker....... :tummenupp

Ok!! Thanks!!

Vi får se vad som händer!! å fötter!! :D
 

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gävle suburbs
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
jag kör just nu 16/40 har haft 16/38 15/38 jag tycker att 16/40 funkar best på min ingen större skillnad i topfart men mycket när man är ute å leker ju..har inte slagit runt på siståne iafa
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
16/40 på 620:n och det funkar för småbanor och stadskörning - går på slangen på ren gas på tvåan och av/på-trix på trean osv. 16/38 på Duken och då kan jag klämma i lite mer på små landsvägar. Högre drevning känns inte så kul. Har inte kört fortare än 160-170 och det ett antal kilometer. Fortare, pinar bara motorn i onödan.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Vet inte vad som är orginal på min men hur fan jag än kör av/på-gas och rycker och gungar så är jag inte i närheten av att få upp den på trean... Är det bara fel på min teknik?

(Luftburken är öppnad och sxc-pipa på. Förknasarn ska ev. va ombestyckad)
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
eisbaer skrev:
Vet inte vad som är orginal på min men hur fan jag än kör av/på-gas och rycker och gungar så är jag inte i närheten av att få upp den på trean... Är det bara fel på min teknik?

(Luftburken är öppnad och sxc-pipa på. Förknasarn ska ev. va ombestyckad)

Jag provade en helt orginla 640 utan strypningen den gick inte upp på trean, men nu med slipon å ostrypt så funkar det........han åker med 17/42, men man får ta i:)
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
16/42 för bus o bana, toppar ca 185. 17/42 när det är stooor bana, toppar ca 195, på mätaren alltså.
 

AL

Kryzzare...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
KTM 660 -04
Kör med 14-49. Plockar upp den på femma utan koppling och på sexan med koppling. Toppar väl kanske lite över 180 km/h.

Är mkt nöjd med denna drevning.
 

molle

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eksjö/Sävsjö
Hoj
KTM 625SMC -05
fy fan vad era motarder går min 640 med effektdämpare och ombestyckad förgasare 17/42drev
toppar max 165 på mätaren
kan det vara nåt jag har glömt göra på den
 

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gävle suburbs
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
AL skrev:
Kör med 14-49. Plockar upp den på femma utan koppling och på sexan med koppling. Toppar väl kanske lite över 180 km/h.

Är mkt nöjd med denna drevning.
öööööööööööh 5an6an är inte 525an4vxlad det var iafa den jag prova :confused:
 

AL

Kryzzare...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
KTM 660 -04
peter the great skrev:
öööööööööööh 5an6an är inte 525an4vxlad det var iafa den jag prova :confused:

öööööööööööööh.... jag vet väl hur många växlar jag har iaf :tummenupp

Det är skillnad på EXC och SX :fakta
 

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gävle suburbs
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
AL skrev:
öööööööööööööh.... jag vet väl hur många växlar jag har iaf :tummenupp

Det är skillnad på EXC och SX :fakta
jaha där ser man..så mycket visste jag :rodnar trodde dom var 4å5vxlade
peter :whip
 

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Marbella
Hoj
YZF-R1 -18
peter the great skrev:
jaha där ser man..så mycket visste jag :rodnar trodde dom var 4å5vxlade
peter :whip

LC4: 5 växlar
EXC: 6 växlar
SX: 4 växlar

4:ans växel på SX är samma som 4:an i EXC.
Kör man cross behöver man inte toppfarten. Det finns plats över i lådan till SX:en, det går att stoppa i 5:an och 6:an.
 

Sillen

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sjöbo
Hoj
KTM 990 smr -11
molle skrev:
fy fan vad era motarder går min 640 med effektdämpare och ombestyckad förgasare 17/42drev
toppar max 165 på mätaren
kan det vara nåt jag har glömt göra på den

Min 640 -02 toppade 190 med 17/42
sxc dämpare, uppsågad luft burk borttagen epc(?) o 165 munstycke
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top