KTM Duke, Duke II?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag hade en duke 1, inga problem med den, bättre förgasare än duke2.
Hagenblad på SOE har ju kört en jävla massa rally med sin 625a runt 5000mil innan renovering. Och han är ju inte direkt snäll på gasen...

Mmm men hans är väl en Super comp -02 för det är ju Broddes gamla. Rally nja Tuareg rally har han kört, resten är en massa 100% mm. Visst han gillar att gasa. Var det dellorto på Duke 1 samma som 620 super Comp hade istället för BST-40?
 

Micke944

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Finspång
Hoj
KTM 620 EFI -96, Gas Gas EC250 -03, BMW R1100GS -95
Jag hade en duke 1, inga problem med den, bättre förgasare än duke2.
Hagenblad på SOE har ju kört en jävla massa rally med sin 625a runt 5000mil innan renovering. Och han är ju inte direkt snäll på gasen...

Den gammla förgasaren (dellorto PHM40SD?) är ju rappare o ger bra med effekt, men den e väldigt törstig (iaf min).
Minskade bränsleförbrukningen med ca30% när jag bytade till en mikuni hsr42.

Så får man ju själv välja vad man tycker e bäst:D
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det lilla jag har hört är att dellorto är svårinställda eller?
 

Sylta50

Sylta
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Sköndal
Hoj
2002 KTM Duke
Skönt att dom verkar skottsäkra LC4:eek:rna

Har väl kört ca 150 mil på min Duke II sen jag köpte den i somras, den har gått totalt ca 1500 mil.
Tyckte efter ett tag att den började ticka lite(typ ventilljud) så jag tänkte att jag skulle serva lite. Började lite fint med stift och olja+filter. Hittade då ett ihop knycklat litet plåtbleck som satt på magneten i bottenpluggen. :confused:
Det kändes lite oroväckande sådär. Men jag justerade ventilerna 1 gång samt gjorde en efterkontroll för att säkerhetsställa att ljudet inte kom från ventilerna och det var bra spel oavsett.
Ljudet tilltog sakta under hösten så nu tog jag motvilligt beslutet att riva isär motorn och fann...................inget! :huvet
Eller jo, kassetten där växelklocka och skiftgafflar mm sitter i ska ju sitta fast i blocket med 3 st. M6 och den bakre skruven var lös och det syns att kassetten har "hammrat" mot blocket då metallen runt skruvhålet är lite utsmetat.
Om nu detta skulle orsaka det tickande ljudet så ok men varifrån kom plåtblecket? Skulle kännas bra mycket skönare att plocka ihop den om man hittat ett påtagligt fel.
Någon som känner igen sig?
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top