Ktm duke II ett par frågor..

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Hoj
Cbr 954
Är det någon som har några sjyssta tips om hur man ska få mer liv i duken?
Visst den går ju som ett skott men jag vill kunna få upp den på slangen med bara gaspådrag på 2:an eller kanske t.o.m 3:an.. som det ser ut nu så går det endast på ettan.. den är helt orginal för övrigt, jag skulle behöva lite tips hur man skulle kunna lyckas med det utan att det kostar en fömögenhet..

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Om du söker på "avstrypning" här i forumet så lär du hitta en del. Kolla även tips på vad jag gjorde med min maskin (lättade med gasen och ett knyck, på trean) på nedanstående länk. Finns förstås större cylindrar och portningsjobb för den som känner sig rik (och så blir man fattig efteråt i alla fall :) )...

http://irt.slu.se/tomk/mc/mc.tuning.html#duke

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Hoj
Cbr 954
TomK skrev:
Om du söker på "avstrypning" här i forumet så lär du hitta en del. Kolla även tips på vad jag gjorde med min maskin (lättade med gasen och ett knyck, på trean) på nedanstående länk. Finns förstås större cylindrar och portningsjobb för den som känner sig rik (och så blir man fattig efteråt i alla fall :) )...

http://irt.slu.se/tomk/mc/mc.tuning.html#duke

Kan inte du skriva några tips vad du gjorde med din maskin då.. vore sjysst..

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
opium skrev:
Kan inte du skriva några tips vad du gjorde med din maskin då.. vore sjysst..

Du läste inte texten i länken ? ;) Det är steg för steg de grejer jag modifierat och under det finns motorjobben på 620:n (som ju är till vissa delar identisk med 640:n). Duken blev bara ordentligt avstrypt - inte trimmad i egentlig mening - men det gav ca 20Nm mer vrid och så några få hästar.

Räk6an

I bland har man tur
Gick med
2 May 2004
Hoj
Yamaha yzf R6
opium skrev:
Är det någon som har några sjyssta tips om hur man ska få mer liv i duken?
Visst den går ju som ett skott men jag vill kunna få upp den på slangen med bara gaspådrag på 2:an eller kanske t.o.m 3:an.. som det ser ut nu så går det endast på ettan.. den är helt orginal för övrigt, jag skulle behöva lite tips hur man skulle kunna lyckas med det utan att det kostar en fömögenhet..
Jag tycker inte att det överhuvudtaget är svårt att få upp duken på 2:an med bara gas. Prova att sätt dig lite längre bak kanske? Om du drevar ner ett kugg fram kan du fiska upp den på 3:an också. Ett system typ sebring är ju inte heller fel för att få lite mer mos i botten.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Kör du org. 17/38 så bör du byta till 40bak eller 16fram....... då blir den roligare direkt

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Hoj
Cbr 954
Räk6an skrev:
Jag tycker inte att det överhuvudtaget är svårt att få upp duken på 2:an med bara gas. Prova att sätt dig lite längre bak kanske? Om du drevar ner ett kugg fram kan du fiska upp den på 3:an också. Ett system typ sebring är ju inte heller fel för att få lite mer mos i botten.

Har du orginal då? 40 KW eller vad den är på då..

Räk6an

I bland har man tur
Gick med
2 May 2004
Hoj
Yamaha yzf R6
Min duke hade lite godis. men jag har också kört orginal 40kw och det har inte varit några bekymmer att mysa lite på bakhjulet. Men jag ska ju inte sticka under stolen med att jag fick öva flitigt. :tummenupp

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Min Duke är avstrypt och lite neddrevad, och den är omöjlig att INTE lyfta på 2an :) Ryck och av/på så reser den sig på 3an. Ståendes på 5an med bara ryck :banana

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati