"nonsens"
finns många klipp där de bänkas i youtube...
Och det är en stor skillnad mellan 2t och 4t hästar
"nonsens"
Ge dig.finns många klipp där de bänkas i youtube...
Ge dig.
Läs ett masterenduro/mastercross-test från Bike. Dom bänkade alla hojar. En 125:a ligger på runt 30hk på hjulet, hur mycket du än vill att den ska ha 50hk..
Där gick du från lite teknisk trovärdighet till ingen...
En hästkraft är en hästkraft oavsett om det är en människa, en häst, en 2takt eller en 4taktsdiesel som utvecklar den...
Min 300 har ca 45 bakhjulshästar. Vad tycker du då det är rimligt att en 125a har?
Det jag menade med hästar är tex att en 200hk diesel är starkare än en 200hk bensinare (mera vrid osv...)
en 250 gör ca 49hp och en cagiva mito 125 gjorde 34hp för 15 år sedan så varför kan inte en ny modern 125 tävlingshoj ha 40hk?
Men det du vinner i fart förlorar du i kraft och det du vinner i kraft förlorar du i fart.
Ja, det är lite skillnad på fyrtakt och tvåtaktare, fyrtaktare har oftast bredare register än tvåtaktare, det vill säga att effekten kommer tidigare, men nu är det toppeffekt som diskuteras men en KTM 125:a har inte fyrtio hästar för det
Men en tvåtaktshästkraft är fortfarande samma som en fyrtakts hästkraft, däremot kan vridet i motorn skiljas sig åt, beroende på hur motorn är konstruerad, men det var inte det som diskuterades..
Jag vill faktiskt ha en. Undra vad priset kommer ligga på
Priset ligger på ca 35 tusen, och när ja provsatt den på MC-mässan så tyckte jag att den kändes väldigt liten Och det är förmodligen inte lika mycket drag i den som Ktm:s 125 2T, eftersom detta är en 4T...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|