Ktm exc 06

Filip.

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2010
Hoj
06 ktm exc
Tjena!
Det är såhär att jag har bestämt mig att köpa Ktm exc 125 om någon dag och undrar lite grejer om den efterssom jag inte är så kunnig inom denna modellen och är nybörjare inom lätt mc! Vet att det krävs mycket arbete och tid för en ktm exc men har verkligen fastnat för den.

Jag har tänkt att köpa en Ktm exc 06 som ska vara reggad som lätt och sedan hade jag tänkt plocka bort strypningen såklart och jag undrar, var ligger strypningen? Vet att de ska ha runt 37 hk ostrypta och jag hade tänkt att köpa ett trimrör som heter Doma Racing. Hur många extra hästkrafter kan det ge på ett ungefär? Finns det något annat rör som är bättre i samma prisklass eller är DOMA väldigt bra?
:hojraket

Min kompis hade tänkt att köpa en gas gas, Är ktm exc ungefär lika snabb som en gas gas när båda är ostrypta och har trimrör? vet att ktm är väldigt seg strypt.
Undrar också om ett effektrör som det står är till ktm sx passar till ktm exc? är de inte princip samma motor bara sx är 5 växlad?

Tacksam för svar!! :)

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
De är strypta till en löjeväckande låg effekt från fabrik, och dessa monteras bort av mc-firman innan mcn levereras, så de behöver du inte bry dig om. De är insugsstrypning, bestyckning, och om jag inte minns fel en plugg i ljuddämparen

Varför ska du ha effektrör? Ett effektrör ändrar registret till det sämre, och vinsten är liten.

Ja den kan jämföras med gasgas

Nej jag tror inte rör från sx passar på exc. Det framkommer isåfall

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Innebär SX at det är en crossvariant?
ISF skulle då jag inte montera röret, du får ju bara en toppigare effektkurva, som iaf jag inte ser vitsen med utanför crossbanan.

Filip.

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2010
Hoj
06 ktm exc
okej!
Jag har inte hittat någon begagnad ännu. Men tänkte om jag köper en exc sixdays så vill jag ju ha sm däck på den och andra fälgar och undrar hur mycket kan de gå på ett ungefär?
Hade tänkt att göra om den lite, blir väl lite små styling och sådär. Men är däcken dyra? Ingen som vet var man kan få tag i de orange/svarta sm fälgarna?

EnZo83

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
KTM 125 EXC 2007 / KTM 300 EXC 2009 Husaberg Edition
okej!
Jag har inte hittat någon begagnad ännu. Men tänkte om jag köper en exc sixdays så vill jag ju ha sm däck på den och andra fälgar och undrar hur mycket kan de gå på ett ungefär?
Hade tänkt att göra om den lite, blir väl lite små styling och sådär. Men är däcken dyra? Ingen som vet var man kan få tag i de orange/svarta sm fälgarna?

Fälgarna kan man alltid lacka i efterhand, så begränsa dig inte för mycket på färgen vid köpet. Annars är det snyggt med svarta fälgar och orange/vit fälgstripe. ÖGONGODIS!! =)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
okej!
Antar du menar Alpinahjulen?!

Fram 10107:-
Bak 10828:-
Vet inte om så bred bakfälg går i svingen på en 125a men det får man väl kolla upp.
Här är framhjulet.
front-wheel-tl.png

Däck kostar kanske 500-2000 beroende på om du vill ha beggade eller nya, slicks eller gatdäck.

Filip.

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2010
Hoj
06 ktm exc
Okej! tack så mycket:p men tänkte nu de va tok för dyrt för dom fälgarna?! Måste man köpa fälgar som passar just sm eller är fälgarna likadana? bara däcken som skiljer sig? annars kanske man kan behålla fälgarna på och bara sätta dit sm däck?

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada
Okej! tack så mycket:p men tänkte nu de va tok för dyrt för dom fälgarna?! Måste man köpa fälgar som passar just sm eller är fälgarna likadana? bara däcken som skiljer sig? annars kanske man kan behålla fälgarna på och bara sätta dit sm däck?

SM är 17"
Org sitter det 21"-18". Passar med andra ord inte.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Dock måste man ju inte ha motardhjul som är så här dyra, det måste finnas alternativ som är billigare än över 20 tusen.

Det är egentligen lite konstigt att de inte finns som motarder från början, eller det kanske de gör numera?

Jag menar intresset för just det tycks ju iaf här vara totalt överlägset de som vill ha en med endurofälgar.

Nu heter visserligen det här forumet sporthoj.com så det föklarra väl en del.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...