KTM Exc 125 hjälp??

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
lasse kongo skrev:
2138524 kostade ??
har inte fixat själv men själva registreringen är inte dyr, du måste bara ha på strypta saker när du gör det. det är det som kostar. prata med philsson han håller på att regga sin.

<Anton>

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM
Är det 11 kw ska du väl bara slänga på blinkers o dylikt o göra en regbesiktning. :va

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
<Anton> skrev:
2138603 Är det 11 kw ska du väl bara slänga på blinkers o dylikt o göra en regbesiktning. :va
ja i stora drag, men det är inte 11kw i henne orginal eller i papperna (tror det är 4)

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
<Anton> skrev:
2138675 Iofs kanske den inte klarar bullerkraven med 11...
som jag har hört det så måste stryp kittet vara på för att gå igenom reggninge, för i papperna så står de strypningarna listade

<Anton>

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM
-Rosen- skrev:
2138684 som jag har hört det så måste stryp kittet vara på för att gå igenom reggninge, för i papperna så står de strypningarna listade

Ja strypningarna måste ju va på vid reggningen, men den måste ju klara bullerkraven och ja undrar om den e strypt till 11kw eller om han drog till med det för att påpeka att den har lättmc strypningar... vanliga har ju som du sa 4kw i papprena för att klara bullerkraven. Har man då 11kw så borde den kanske överskrida dom gränserna och då kanske bara vara lönt o regga som enduro.

myslex

Ny medlem
Gick med
4 May 2006
Hoj
KTM EXC 125
<Anton> skrev:
2138710 Ja strypningarna måste ju va på vid reggningen, men den måste ju klara bullerkraven och ja undrar om den e strypt till 11kw eller om han drog till med det för att påpeka att den har lättmc strypningar... vanliga har ju som du sa 4kw i papprena för att klara bullerkraven. Har man då 11kw så borde den kanske överskrida dom gränserna och då kanske bara vara lönt o regga som enduro.

Den är redan reggad, den ska bara besiktigas..

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Byt kolv var 100 mil. , ca 1000kr

Olja samtidigt som kolven vid gatkörning.
Kör med 14-38 i drevning motorn är tillräckligt stark och orkar det utan problem.

Ligger man och varvar EXC SX motorn en längre tid så skär vevstakens storände garanterat !

myslex

Ny medlem
Gick med
4 May 2006
Hoj
KTM EXC 125
Hm det sket sig med däcken, nu måste jag kirra nya SM däck :huvet , är det någon som har ett tips vart jag kan få tag i däck till hojen?
tror måtten var

bak: 110/90-18
fram 90/80-21

ska kolla så får exakta mått till imorrn.
Men ungefär de måtten, nån som har en ide vart jag kan köpa däck till hojen med de måtten var vänlig och säg till,
(OBS! däck utan fälgar)

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Jag vet egentligen inte var jag pratar om men varför i hela norrland byter du växellådsolja var 5e timma? För det är ju en EXC och inte en SX...
För exc:en är betydligt snällare än sx:en när vi snackar service så... :va

myslex

Ny medlem
Gick med
4 May 2006
Hoj
KTM EXC 125
Migael skrev:
2144657 Jag vet egentligen inte var jag pratar om men varför i hela norrland byter du växellådsolja var 5e timma? För det är ju en EXC och inte en SX...
För exc:en är betydligt snällare än sx:en när vi snackar service så... :va

Det var vad jag vart tillsagd :p - Vill inte att nått ska gå snätt... heh.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
myslex skrev:
2144924 Det var vad jag vart tillsagd :p - Vill inte att nått ska gå snätt... heh.

Det borde funka att vänta lite längre. Ska du serva den som en tävlingshoj så väntar ju kolvbyte var 5:e timma också och det kan bli lite smått dyrt. :näsblod

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag pratade med Halvards motor igår (guru på husky) han sa att man ledigt körde 70+ timmar med en kolv vid endurokörning. Bytade man kolvringar någongång vid 70 timmar så kunde man köra runt 30 till.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy