Jag är den siste att sänka en tonåring som har planer och drömmar, men detta låter inte lyckat.
Som Boris indikerar - du är spekulant på en tävlingsmotorcykel, som är konstruerad för att gå under hård belastning med antingen fullt påslag eller full broms. Minuterna man under ett lopp ligger och fiser på halvgas är lätt räknade.
Tyvärr innebär inte "lugn körning" någon fördel på en sådan maskin, tvärt om.
Den far illa av att köras utanför sitt konstruerade användningsområde. Det låter larvigt, men en sådan hoj mår inte bra av normal körning på landsväg.
Det krävs egna erfarenheter eller uppbackning från någon med ingående kunskaper för att hålla liv i ett såpass extremt tävlingsredskap. Skall du behöva lämna ifrån dig hojen till verkstad varje gång något krånglar blir underhållskostnaderna skyhöga - och skiter du i det så blir värdeminskningen istället astronomisk efter ett år eller två.
Så, välkommen till forumet och MC-världen!
Sikta på en mildare on-off road modell istället: Honda XR 125, Kawasaki KLX 125 eller något liknande går att hitta friskt begagnat för vettiga pengar, och kommer att fungera bättre till den användning du verkar ha tänkt dig.
På det hela taget tror jag du får roligare på en lite tröttare hoj.