Ktm Exc 250

Mickemeister

Kör så det ryker
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Gnosjö
Hoj
VFR 800 VTEC Svart, KTM 250 EXC-02
Var och tittade på en ktm exc 250 2t i helgen, hojen är landsvägsreggad men har körförbud ( tidigare ägare har ej brytt sig om att besiktia den/den har aldrig varit besiktigad) . Har någon efarenhet av att besiktiga en sådan hoj, det som jag reagerade på va ljudniuivån klarar den kravet på 103 db?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Besiktigat min 300 som är samma båge men lite större cylinder. Den klarar ljudkraven utan problem. Satte inte på några backspeglar på min, "cykeldatorn" är ok. Se till så det sitter bromsljuskontakt på båda bromsarna. Det sitter ingen på frambromsen orginal nämnligen utan får köpas till
 

Mickemeister

Kör så det ryker
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Gnosjö
Hoj
VFR 800 VTEC Svart, KTM 250 EXC-02
Okej gött då ska det nog inte va några problem.

Vad är ok att ge för en KTM 250 skicket på den jag tittade på var väl sådär, sliten plast, spräckt framlykta + att ena dämparen fram läckte
 

Mickemeister

Kör så det ryker
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Gnosjö
Hoj
VFR 800 VTEC Svart, KTM 250 EXC-02
2002

Han som sålde den visste inte heller hur gammal kolven var
Priset hanbegär är 25 000
tänker inte ge mer än 20-22 men då får han packa om dämparen innan
Dyrt ?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
2002

Han som sålde den visste inte heller hur gammal kolven var
Priset hanbegär är 25 000
tänker inte ge mer än 20-22 men då får han packa om dämparen innan
Dyrt ?

Kolla upp så att hojen verkligen är landsvägsreggad. Har för mig att det var först -03 som de kom som lv-reg, tidigare var de bara enduro-regg.

Att packa om ljuddämparen är gjort på 20minuter och materialet kostar väl en knapp hundring.
 

Mickemeister

Kör så det ryker
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Gnosjö
Hoj
VFR 800 VTEC Svart, KTM 250 EXC-02
Jo jag ringde till bilprovningen och frågade och det skulle bara vara att besiktiga(kontrolll besiktning). Det som får mig att tveka är skicket på hojen, men jag vet inte vad man ska förvänta sig för 25 000 vill ju inte köpa grisen i säcken, men HA-begäret träder ju in så fort man har provkört :)
 
Gick med
24 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
05´ KTM 525EXC
2002

Han som sålde den visste inte heller hur gammal kolven var
Priset hanbegär är 25 000
tänker inte ge mer än 20-22 men då får han packa om dämparen innan
Dyrt ?

ser den lite risig ut så har den väll inte vart väl omhändertagen oftast sånna som kör lite o sen går o lägger sig o sover istället för att göra den seeega efterkoll efter man vart ute o kört , -packa systemet e inte svårt 10 minuter-.. annars kan du ju alltid säga att han får 22 för den om han besiktigarden åt dig :p slipper du trassla om den inte skulle gå igenom. tror inte han får 25 för den faktiskt. inte vet hur lång tid kolven gått??? då bör den bytas. har man ingen räknare så brukar man ju ha hyssat koll iaf. vänta me o köpa den , om du inte får den för 20 såklart :p

fast va vet ja inte för att ja e värsta maestro på cycklar meen,
 
Last edited:

Mickemeister

Kör så det ryker
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Gnosjö
Hoj
VFR 800 VTEC Svart, KTM 250 EXC-02
Den nuvarande ägaren hade bara kört med de 4-5 timmar skulle kolla med förra ägaren hur gammal kolven va (finns troligtvis inte några papper bara säljarens ord) Motormässigt lät den och gick bra, men det är ju ingen garanti för att kolven är fräsch.

Finns det några andra kandidater i klassen som är likvärdig det jag är på jakt efter är

-Max 25 000 kr
-Lv-reggad
-smidig i skogen men med någulunda effekt (ej 250 4t)
-billig försäkring ( ktm:n skulle kosta 745 kr/år)
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Den nuvarande ägaren hade bara kört med de 4-5 timmar skulle kolla med förra ägaren hur gammal kolven va (finns troligtvis inte några papper bara säljarens ord) Motormässigt lät den och gick bra, men det är ju ingen garanti för att kolven är fräsch.

Finns det några andra kandidater i klassen som är likvärdig det jag är på jakt efter är

-Max 25 000 kr
-Lv-reggad
-smidig i skogen men med någulunda effekt (ej 250 4t)
-billig försäkring ( ktm:n skulle kosta 745 kr/år)

Gasgas ec 200/250/300 är fina hojar. Försök hitta en -03 eller nyare, då de har en bättre växellåda.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Ola: Vissa/alla 02or är lv-reggade från fabrik

Tänk på att kolv kostar 2papp (iaf till 300an)
 

Mickemeister

Kör så det ryker
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Gnosjö
Hoj
VFR 800 VTEC Svart, KTM 250 EXC-02
Vad ska det va för spänning i framlampan på en KTM EXC 250 ( spänning från generatorn) ?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Gasgas ec 200/250/300 är fina hojar. Försök hitta en -03 eller nyare, då de har en bättre växellåda.

Visst blir lådorna bättre efter 03 men enda gången jag varit med om problem på de äldre lådorna är när man ligger och åker gata med dem på 6an längre sträckor, vid riktig skogsåkning är det inga problem.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top