Stämmer säkert. Men jag är övertygad om att det skett stora förbättringar på 16 år. Det är möjligt att 690 var ett problembarn vilket kanske sätter negativ prägel även för märkets övriga sortiment i många år framåt. Men det är cyniskt att låta det överskugga KTM 2024 och därmed avskräcka nya spekulanter på förlegad information som troligtvis inte är relevant längre.
Det är i alla fall min åsikt men jag respekterar de som resonerar annorlunda.
Nej, det är logiskt.
Fucka upp garanti- och eftermarknadsservice och lid av det så länge den du trampat på tårna fortfarande minns hur han blev behandlad.
En nöjd kund sprider sitt budskap till 10 andra, en missnöjd sprider till 100.
Detta är en universell sanning som varje merkantilt sinnad person känner till.
Du MÅSTE arbeta för nöjda kunder. Allt annat är en väg rakt ner i avgrunden.
Åh så många bilköp jag styrt bort från BeKö bil i Göteborg efter att deras verkstad gjort bort sig alltför många gånger.
Jisses så många VAG-bilar jag inte köpt in efter att deras serviceorganisation klappade ihop. Förmodligen gjorde jag dem en tjänst, men troligen gick någon annan fleetmanager i fällan och tog våra bilar i stället - och fick gråa hår på kuppen.
Tänk på alla de HisingsGeely jag inte köpt in åt företaget efter det att dom blev kineser.
Tänk på alla bilar jag skulle beställt av BMWs värdelösa åf Bilia på Mölndalsvägen - om inte den första (Min egna!) hade haft lackskador eftersom dom förvarar nybilarna i en FUKKING VOLJÄR!!!
Mitt senaste hatobjekt är Hedins värdelösa transportbilsservice som tvingar in mig mitt emellan en B- och en A-service eftersom beläggen gått slut på en bil bara 1.900 mil efter att dom hade den inne senast.
När jag först ringer dem har dom första tiden en vecka! senare.
Självklart kom bilen in på kvällen samma dag, och självklart får dom en chans till. En chans...
Så, att sitta i kylskåpet minst 10 år efter senaste fuck-uppen är inte bara normalt. Det är praktisk kundkraft!
Jag har i omgångar varit bilansvarig där jag arbetat, vid sidan av mina riktiga arbetsuppgifter - eftersom andra inte orkat med allt jävla bråk och tjafs som blir. Det är helt otroligt - det borde vara den roligaste sidosyssla som finns: köpa bilar för andras pengar, men det känns ibland som om handlarnas serviceorgansationer ligger i skyttegravskrig med både säljavdelningen och oss kunder.
När jag hör om hur mina vänner har blivit behandlade av KTM Sverige blir jag förbannad nog att känna mina egna hårrötter. Jag tänker att dom där överlever bara för att deras kunder är unga, oerfarna mähän. HELVITTE om jag hade blivit behandlad på det viset.