matsin skrev:Hej!
Jag undrar om det finns nåt ställe där jag kan få tag i en mätartavla till min ktm 620-96?
matsin skrev:Ingen som vet????Jag skall skatta in hojen och har ingen hastighetsmätare på den och besiktningskillen säger att ja måste ha orginal så att det stämmer...
motardnisse skrev:Öhh original?
matsin skrev:ja han sa: "Ty måste ha årkinal mätare"
matsin skrev:ja han sa: "Ty måste ha årkinal mätare"
motardnisse skrev:Enligt vilken regel?????
Visst gäller belyst mätare men det finns inga krav på att veta hur mkt den har gått!
Be honom vissa vart regeln finns annars gör han tjänstefel!
matsin skrev:Alltså inte den som suttit på den utan en likadan..Ringde till besiktningen igår å frågade om ja fick sätta dit en digital istället men icke...
matsin skrev:Hej!
Ringde åt besiktningsmannens chef idag men samma sak...om ja har någon digital eller icke orginalmätare måste jag ha nån form av papper på att den visar rätt och att den är gokänd för cykeln.....finns det nån som har en bild på en mätare från en ktm gs 620 rd-96!!!?
Mcbudet skrev:Kolla med dem om det inte är så att det är en E-märkning de kräver... Kanske inte finns något ord för det på finska.
Alla Acewellmätarna är E-märkta!
matsin skrev:Ska åka dit å prata ansikte mot ansikte med dom nästa vecka....Hittade en som fick tag på en ny mätare men den kosta typ 220e å de e onödigt att betala om det går åp annat sätt+ att ja inte har någonstans att sätta mätarvajern i vid hjulet...har inte hört talas om nån e-märkning men när ja ringde åt bes.mannen så lät på honnom som att det inte går att sätta någon annan mätare än orginal och att digitala är omöjliga att få att stämma :kocko
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|