Ktm mätartavla

matsin

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Finland
Hoj
inget just nu
Hej!
Jag undrar om det finns nåt ställe där jag kan få tag i en mätartavla till min ktm 620-96?
 

matsin

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Finland
Hoj
inget just nu
Ingen som vet????Jag skall skatta in hojen och har ingen hastighetsmätare på den och besiktningskillen säger att ja måste ha orginal så att det stämmer...
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
ring tokimoto i finland(tror jag dom heter) dom säljer acewell hastighetesmätare dom är mer nogranna än orginal mätaren om man kalibrerar den rätt!
vet ej hur reglerna är i finland men har behövs ej orginalmätaren bara nått som visar hastigheten och har bakrundsbelysning.
//Mcbudet

matsin skrev:
Hej!
Jag undrar om det finns nåt ställe där jag kan få tag i en mätartavla till min ktm 620-96?
 

matsin

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Finland
Hoj
inget just nu
ringde jyst till ett ställe som kanske får tag i orginal, annars ringer ja till tokimoto....Orginalmätaren kan ju inte vara me vajer för ja hitta igen sådant ställe på mitt framhjul :confused:
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
matsin skrev:
Ingen som vet????Jag skall skatta in hojen och har ingen hastighetsmätare på den och besiktningskillen säger att ja måste ha orginal så att det stämmer...

Öhh original? :va
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
matsin skrev:
ja han sa: "Ty måste ha årkinal mätare" :)

Enligt vilken regel?????

Visst gäller belyst mätare men det finns inga krav på att veta hur mkt den har gått!

Be honom vissa vart regeln finns annars gör han tjänstefel!
 

matsin

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Finland
Hoj
inget just nu
motardnisse skrev:
Enligt vilken regel?????

Visst gäller belyst mätare men det finns inga krav på att veta hur mkt den har gått!

Be honom vissa vart regeln finns annars gör han tjänstefel!

Alltså inte den som suttit på den utan en likadan..Ringde till besiktningen igår å frågade om ja fick sätta dit en digital istället men icke...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
matsin skrev:
Alltså inte den som suttit på den utan en likadan..Ringde till besiktningen igår å frågade om ja fick sätta dit en digital istället men icke...

Jo men åk dit och be honom "personligen" visa vart det står att du måste ha just orig!

Som mcbudet sade så vet jag ej vad som gäller i finland men de är ju med i EU så det borde vara lugnt. Konfrontera med honom så får du svart på vitt om han ljuger för dig eller inte. Upp till bevis gäller det för honom!.

Om inte så be hans stationschef visa för inte så bra för honom att ljuga i hans ställning!
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Om du absolut måste ha en orginal och inte det inte e oki med en digital tex. så kolla på Ebay, det brukar finnas en del äldre KTM mätare till salu där.
 

matsin

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Finland
Hoj
inget just nu
Hej!
Ringde åt besiktningsmannens chef idag men samma sak...om ja har någon digital eller icke orginalmätare måste jag ha nån form av papper på att den visar rätt och att den är gokänd för cykeln.....finns det nån som har en bild på en mätare från en ktm gs 620 rd-96!!!?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
matsin skrev:
Hej!
Ringde åt besiktningsmannens chef idag men samma sak...om ja har någon digital eller icke orginalmätare måste jag ha nån form av papper på att den visar rätt och att den är gokänd för cykeln.....finns det nån som har en bild på en mätare från en ktm gs 620 rd-96!!!?

Va fan har de för regler i Finland! :va

Det är ta me fan så krångligt här i Sverige ÄVEN om båda länderna är med i EU!

Skit i vad besiktningsmannens chef sade för du ska vända dig till huvudkontoret och be att få tala med någon på tekniska avd om de nu har en sådan?

Form av papper?????? Är det inte bättre av dem att visa var denna regel finns istället!
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Kolla med dem om det inte är så att det är en E-märkning de kräver... :confused: Kanske inte finns något ord för det på finska. :fyllisar
Alla Acewellmätarna är E-märkta! :tummenupp
 

matsin

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Finland
Hoj
inget just nu
Mcbudet skrev:
Kolla med dem om det inte är så att det är en E-märkning de kräver... :confused: Kanske inte finns något ord för det på finska. :fyllisar
Alla Acewellmätarna är E-märkta! :tummenupp

Ska åka dit å prata ansikte mot ansikte med dom nästa vecka....Hittade en som fick tag på en ny mätare men den kosta typ 220e å de e onödigt att betala om det går åp annat sätt+ att ja inte har någonstans att sätta mätarvajern i vid hjulet...har inte hört talas om nån e-märkning men när ja ringde åt bes.mannen så lät på honnom som att det inte går att sätta någon annan mätare än orginal och att digitala är omöjliga att få att stämma :kocko
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
matsin skrev:
Ska åka dit å prata ansikte mot ansikte med dom nästa vecka....Hittade en som fick tag på en ny mätare men den kosta typ 220e å de e onödigt att betala om det går åp annat sätt+ att ja inte har någonstans att sätta mätarvajern i vid hjulet...har inte hört talas om nån e-märkning men när ja ringde åt bes.mannen så lät på honnom som att det inte går att sätta någon annan mätare än orginal och att digitala är omöjliga att få att stämma :kocko

Montera en gps på hojen? mer exakt kan du inte få då! he he!!! :lol
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top