Tjena! Vill börja och säga att detta är mitt första inlägg så ber om ursäkt på förhand om tråden har hamnat fel. Är "rätt" dålig när det gäller att mecka med motorer eftersom jag inte hållit på så värst länge, hoppas den kunskap jag har kan förklara problemen så tydligt som möjligt.
Skriver denna tråd främst för att jag söker en bra och helst billig motocross reparatör som kan ta hand om min KTM 250 runt om i Stockholm. Samt vad ni tror det kan gå på?
Köpte då en 0'4 ktm 250 2-taktare förra året. Körde då en del under sommaren och en liten bit in på hösten. Jag rengjorde hojen och luftfilter under tiden.. Sen nu 1 år senare har jag stött på en del problem.
Hojen startar men har följande fel:
Trasig frambroms (hydral oljan har läckt, packningar?)
Snett framdäck, den drar sig åt höger (körde in i en stubbe)
Rostiga ramlager om det är rätt term?, hojen ger av sig rasslande ljud när den är igång. (kylarvatten hade läckt ner och gjort så vevoken rostat fast) men fick loss med en hel del 5-56.
Sen är det lite annat småskit luftfilter,kolvringar etc.
Seriösa svar uppskattas!
Skriver denna tråd främst för att jag söker en bra och helst billig motocross reparatör som kan ta hand om min KTM 250 runt om i Stockholm. Samt vad ni tror det kan gå på?
Köpte då en 0'4 ktm 250 2-taktare förra året. Körde då en del under sommaren och en liten bit in på hösten. Jag rengjorde hojen och luftfilter under tiden.. Sen nu 1 år senare har jag stött på en del problem.
Hojen startar men har följande fel:
Trasig frambroms (hydral oljan har läckt, packningar?)
Snett framdäck, den drar sig åt höger (körde in i en stubbe)
Rostiga ramlager om det är rätt term?, hojen ger av sig rasslande ljud när den är igång. (kylarvatten hade läckt ner och gjort så vevoken rostat fast) men fick loss med en hel del 5-56.
Sen är det lite annat småskit luftfilter,kolvringar etc.
Seriösa svar uppskattas!
Last edited: