KTM:n stulen IGEN!!!

kleppan

Medlemslös
Gick med
22 May 2004
Hoj
KTM 625 -06 (något trasig nu), Yamaha RD350 -86
KTM:n stulen

Natten till idag 29/6 bröt dom upp mitt garage, kapat skivbromslåset på plats i garaget och sen rullat iväg med hojjen. En orange 625 06:a

Detta skedde i Ruddalen. Dom visste precis vilket garage dom skulle in i!

3 ynglingar varav en på en minicross eller likande.

Vittenen har sett dom greja när gnistor flög över hela parkeringen.
Polis hann ju givetvis inte komma i tid. :huvet

Kan man bli mer våldtagen????:mad:

Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S

mackan89

Pimpstar nörd
Gick med
10 Jun 2007
Hoj
Crf 50
polaren hade tydligen sett en ktm i redbergsplatsen å han körde utan hjälm..kanske den som stulis i vårt hoj garage ...

mattepatte

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2008
Hoj
Monster 600
Fyfan..... Ska hålla utkik. Bor själv på mandolingatan, ser ner mot vägen så man ser ett o annat löst folk köra förbi :kulspruta

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Lösningen på problemet är elektronisk statspärr precis som på bilarna och moderna sporthojar. Det hade minskat intresset att stjäla hojar o använda dom som leksaker. Det är så många "busungar" använder motarderna eller crossarna.
Då räcker det inte att kapa låset, då måste dom även byta ECU om dom inte har tillgång rätt nyckel.

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Nej, nej, det tar aldrig slut. De vet så förbannat väl att de tillåts härja fritt. Ingen bryr sig heller. Allra minst dom som borde! som faktiskt har betalt för det. De ytterst få hederliga! med ryggrad och empati kvar! som har velat skapa rättvisa, helt på ideell basis, och som fortfarande har trott på någon slags sanning, eller "rättvisa", har de flesta fått kännbara repressalier, och fått tänka om ett par gånger. Det är +/- noll i slutändan. Det här är de kriminellas samhälle, No question about it! :mad:

Till TS. Du är fan hård drabbad! Jag lider med dig, verkligen!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Vi har haft påhälsning i vår garagelänga inatt:huvet
Men jag vet inte om det var min hoj de var ute efter.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Nu vet jag inte, men att man blir förbannad är ju bara förnamnet... och att ta saken i egna händer är ju en väg. Iaf när det kommer till informationssökande.

Man får ju känslan av att de går på reg-nummer när ni är ute och kör, går det inte att få reda på vilket nummer som ringt in på Transportstyrelsens servicetelefon och begärt ägaruppgifter på bågen?

:va

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
brap
Inte för att det lär vara värt nått men man kan ju försöka att sätta press på problemet genom att totalt maila ner polisen, transportstyrelsen och typ GP. Myndigheter gör ingenting om det inte finns ett medialt tryck.. förmodligen lönlöst men var ska man börja.. mailade polisen och ställde krav att få ta del om deras åtgärdsplan för alla stöldproblem på motorcyklar (givetvis inte så mycket som ett svar på 2 veckor). Förväntade mig inget heller, gjorde det väl mest för att försöka peta ett finger i ögat på dem.. vad nu det är värt...

andra tips och idéer?

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Inte för att det lär vara värt nått men man kan ju försöka att sätta press på problemet genom att totalt maila ner polisen, transportstyrelsen och typ GP. Myndigheter gör ingenting om det inte finns ett medialt tryck.. förmodligen lönlöst men var ska man börja.. mailade polisen och ställde krav att få ta del om deras åtgärdsplan för alla stöldproblem på motorcyklar (givetvis inte så mycket som ett svar på 2 veckor). Förväntade mig inget heller, gjorde det väl mest för att försöka peta ett finger i ögat på dem.. vad nu det är värt...

andra tips och idéer?

jag mailade GP förra veckan, deras motoravdelning, inte ett pip, men vem vet, jag tycker iaf personligen det skulle vara intressant med en kartläggning av alla stölder och vad som "händer sen".

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
mötte precis en sån i angered, två ynglingar på o utan regskylt...

kleppan

Medlemslös
Gick med
22 May 2004
Hoj
KTM 625 -06 (något trasig nu), Yamaha RD350 -86
Det e ju svårt att gå på nånting förutom att den ena hade en svart risig minimoto fatta jag det som. Det var en granne som sett den minibiken.
Jag vill minnas att sett den vid något tillfälle förut köra förbi har i Ruddalen.
Har svårt att tänka mej att man kör men en minimoto från angered o hit till frölunda. Så jag tycker dom borde hålla till i krokarna, frölunda, tynnered, högsbo. Men dom kan ju ha polare från Angered.

Jag e ju 100% säker att jag har blivit förföljd eller att nån med uppsikt från husen där jag bor har sett mej parkera den där som sen möjligen har tipsat nån. Det är svårt att se vilket garage som e mitt om man inte åker in bland garagen. Men dom visste exakt vilket garage som var mitt. och jag e jävligt noga med att kolla så att ingen ser mej komma inkörandes.

Det e en hel del crossar som kör runt häromkring, sett en svart 4-takt och även en eller två vita 2-taktare har jag för mej, o dom e i 18 års åldern däromkring. Sen om det e samma gäng vet jag inte. Dom brukar komma från typ Frölunda och brukar åka mot Kavås o Ruddalen idrottsplats och kommer samma väg tillbaka. Så det känns som dom kommer från Tynnered eller stjärnhusområdet.

A jag vette fan vad man skall göra för att få bukt på packet. Skall man be tillverkarna göra säkrare hojjar med startspärr o liknande, eller skall man gå på problemet o rensa upp bland skiten?, Men hur? Polisen verkar ju inte så engagerade. Media, lokal-tv, GP eller liknande för att folk åtminstone kanske lägger märke till om hojjar som åker utan regskyltar o kör utan hjälm osv o fattar misstanke o kan tipsa någonstans. På en hemsida eller likande. Oftast så brukar väl vi seriösa åkare iaf använda hjälm och kör med skyltar även om vi busar en del. Köra på gångbanor o liknande gör vi väl inte heller hoppas jag.

Man känner sej maktlös. Man måste ju få lov att ha sina grejer ifred nångång!

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Den e ju till färgen orange, leo vince dämpare varav emblemet på vänster sida e borta. Inga backspeglar, regplåten sitter under bakskärmen om den nu sitter kvar samt att regskylthålleren e bortskruvad så det bara e orginal baklampa o den lilla originalskärmen kvar under lyset.

Förövrigt e det standard utrustning o original. Den e helt i nyskick eftersom jag fick tillbaka den i april från verkstaden efter förra stölden.

Det e ju svårt att gå på nånting förutom att den ena hade en svart risig minimoto fatta jag det som. Det var en granne som sett den minibiken.
Jag vill minnas att sett den vid något tillfälle förut köra förbi har i Ruddalen.
Har svårt att tänka mej att man kör men en minimoto från angered o hit till frölunda. Så jag tycker dom borde hålla till i krokarna, frölunda, tynnered, högsbo. Men dom kan ju ha polare från Angered.

Jag e ju 100% säker att jag har blivit förföljd eller att nån med uppsikt från husen där jag bor har sett mej parkera den där som sen möjligen har tipsat nån. Det är svårt att se vilket garage som e mitt om man inte åker in bland garagen. Men dom visste exakt vilket garage som var mitt. och jag e jävligt noga med att kolla så att ingen ser mej komma inkörandes.

Det e en hel del crossar som kör runt häromkring, sett en svart 4-takt och även en eller två vita 2-taktare har jag för mej, o dom e i 18 års åldern däromkring. Sen om det e samma gäng vet jag inte. Dom brukar komma från typ Frölunda och brukar åka mot Kavås o Ruddalen idrottsplats och kommer samma väg tillbaka. Så det känns som dom kommer från Tynnered eller stjärnhusområdet.

A jag vette fan vad man skall göra för att få bukt på packet. Skall man be tillverkarna göra säkrare hojjar med startspärr o liknande, eller skall man gå på problemet o rensa upp bland skiten?, Men hur? Polisen verkar ju inte så engagerade. Media, lokal-tv, GP eller liknande för att folk åtminstone kanske lägger märke till om hojjar som åker utan regskyltar o kör utan hjälm osv o fattar misstanke o kan tipsa någonstans. På en hemsida eller likande. Oftast så brukar väl vi seriösa åkare iaf använda hjälm och kör med skyltar även om vi busar en del. Köra på gångbanor o liknande gör vi väl inte heller hoppas jag.

Man känner sej maktlös. Man måste ju få lov att ha sina grejer ifred nångång!

Jag tror detta ligger på ett politiskt plan samt att den enskilda människan måste bry sig mer om det område man bor i, att våga säga ifrån till ungarna tidigt innan de börjar stjäla och förstöra osv.

Polisen är inte så engagerade då detta anses vara småbrott och det är oftast väldigt svårt att få någon fälld i rätten. Polisen är inte heller intresserade av att/får inte jaga stulna crossar/mopeder eller motorcyklar då det finns risk för att någon kör ihjäl sig eller andra.

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Den jag mötte hade orange originallyse fram och bak var bara originallyse och en liten kort flärp under. Lät mer än original också.

nisse

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
speed3 husaberg fs 650 honda cbr 600 triumph legend
Den jag mötte hade orange originallyse fram och bak var bara originallyse och en liten kort flärp under. Lät mer än original också.

nog samma som körde om mig på angereds bron med 2 pers utan hjälm på

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...