Den e ju till färgen orange, leo vince dämpare varav emblemet på vänster sida e borta. Inga backspeglar, regplåten sitter under bakskärmen om den nu sitter kvar samt att regskylthålleren e bortskruvad så det bara e orginal baklampa o den lilla originalskärmen kvar under lyset.
Förövrigt e det standard utrustning o original. Den e helt i nyskick eftersom jag fick tillbaka den i april från verkstaden efter förra stölden.
Det e ju svårt att gå på nånting förutom att den ena hade en svart risig minimoto fatta jag det som. Det var en granne som sett den minibiken.
Jag vill minnas att sett den vid något tillfälle förut köra förbi har i Ruddalen.
Har svårt att tänka mej att man kör men en minimoto från angered o hit till frölunda. Så jag tycker dom borde hålla till i krokarna, frölunda, tynnered, högsbo. Men dom kan ju ha polare från Angered.
Jag e ju 100% säker att jag har blivit förföljd eller att nån med uppsikt från husen där jag bor har sett mej parkera den där som sen möjligen har tipsat nån. Det är svårt att se vilket garage som e mitt om man inte åker in bland garagen. Men dom visste exakt vilket garage som var mitt. och jag e jävligt noga med att kolla så att ingen ser mej komma inkörandes.
Det e en hel del crossar som kör runt häromkring, sett en svart 4-takt och även en eller två vita 2-taktare har jag för mej, o dom e i 18 års åldern däromkring. Sen om det e samma gäng vet jag inte. Dom brukar komma från typ Frölunda och brukar åka mot Kavås o Ruddalen idrottsplats och kommer samma väg tillbaka. Så det känns som dom kommer från Tynnered eller stjärnhusområdet.
A jag vette fan vad man skall göra för att få bukt på packet. Skall man be tillverkarna göra säkrare hojjar med startspärr o liknande, eller skall man gå på problemet o rensa upp bland skiten?, Men hur? Polisen verkar ju inte så engagerade. Media, lokal-tv, GP eller liknande för att folk åtminstone kanske lägger märke till om hojjar som åker utan regskyltar o kör utan hjälm osv o fattar misstanke o kan tipsa någonstans. På en hemsida eller likande. Oftast så brukar väl vi seriösa åkare iaf använda hjälm och kör med skyltar även om vi busar en del. Köra på gångbanor o liknande gör vi väl inte heller hoppas jag.
Man känner sej maktlös. Man måste ju få lov att ha sina grejer ifred nångång!