Ktm rc 390

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Ny modell med egen cup som kommer visas på mässorna i höst. Landsvägsmodell som årsmodell 2014.

:rock:rock:rock

Motor från Duke 390 på 375 kubik och 37,5 hk. Vikt 130 kilo.
 

Bifogat

  • 2014-KTM-RC390-05.jpg
    2014-KTM-RC390-05.jpg
    91.5 KB · Visningar: 419
  • 2014-KTM-RC390-01.jpg
    2014-KTM-RC390-01.jpg
    86.9 KB · Visningar: 489
  • 77947_KTM_RC390_Cup_Presentation_1024.jpg
    77947_KTM_RC390_Cup_Presentation_1024.jpg
    95.7 KB · Visningar: 499
  • 77949_KTM_RC390_Cup_Presentation_1024.jpg
    77949_KTM_RC390_Cup_Presentation_1024.jpg
    146.1 KB · Visningar: 521
  • 77946_KTM_RC390_Cup_Presentation_1024.jpg
    77946_KTM_RC390_Cup_Presentation_1024.jpg
    167.5 KB · Visningar: 794
Last edited:

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Ser ju ut att vara alla the bussiness men på landsväg måste den ändå kännas något trött?
Cupen lär dock erbjuda enastående racing i all dess form :yoparty
 

TNK

Va!
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Derbi Senda Aprilia RS 250 -95 TZ 125-96 TNK 50cc
Den blev inte så snygg som jag trodde.Liknar inte en Moto3 hoj.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
P€RRA;5856687 skrev:
Verkar som att den ska lanseras officiellt på en italiensk mässa i november så då borde vi få ett pris.

Den delar ju mycket teknik med 390 Duke som kostar 50kkr i Sverige. Lägg på några tusingar för häftigare komponenter och kåpa så borde dte bli typ 60kkr.
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Hoppas den här hojen och serien kan ta fart i Sverige. Det här är ju precis den budget-räser vi har väntat på! En räser till rimligt pris, låg servicekostnad men förhoppningsvis med ett hyfsat giftigt chassie!
 

RR_Chrille

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000-K5
Den delar ju mycket teknik med 390 Duke som kostar 50kkr i Sverige. Lägg på några tusingar för häftigare komponenter och kåpa så borde dte bli typ 60kkr.

Varför måste det alltid på "häftigare komponenter". Räcker det inte med kåpor, fotpinnar och clipon. Sen hårda enhetsdäck så är det äntligen en vettig budgetklass:rock
 

moddlaren

Guest
så väldigt upphetsande siffror är det väll inte om man ser på att yamaha TT350 had dessa siffror för 20 år sedan.

Make Model
Yamaha TT 350

Year
1991

Engine
Air cooled, four stroke, single cylinder. DOHC, 4-valve per cylinder

Capacity
346
Bore x Stroke 86 х 59.6 mm
Compression Ratio 9:1

Induction


Ignition / Starting
CDI

Max Power
33hp @ 7000 rpm

Max Torque
3.4 kg-m @ 6000 rpm

Transmission / Drive
6 Speed / chain

Dry weight: 130.0 kg (286.6 pounds)

Power/weight ratio: 0.2538 HP/kg

men bättre chassie har den säkert

mvh
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
så väldigt upphetsande siffror är det väll inte om man ser på att yamaha TT350 had dessa siffror för 20 år sedan.

men bättre chassie har den säkert

mvh

Förutom att KTM 390 levererar 10 häst till och väger lika mycket trots katalysator ABS och en massa annat tungt skrot som måste sitta på nya cyklar.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Den delar ju mycket teknik med 390 Duke som kostar 50kkr i Sverige. Lägg på några tusingar för häftigare komponenter och kåpa så borde dte bli typ 60kkr.
Vad för häftigare komponenter? Tycker allt ser ut att vara likt den vanliga. Svårt att säga om fjädring iofs...
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vad för häftigare komponenter? Tycker allt ser ut att vara likt den vanliga. Svårt att säga om fjädring iofs...
Stötdämparen ser ut som en WP med justering för retur samt hög/låg-kompression. Akrapovic avgas och ECU ser ut att vara mappningsbart och från Bosch. Men den som lever får se vd som verkligen kommer i produktion och vad som blir HardParts
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Detta är verkligen en hoj jag kan vara intresserad utav. Om den nu inte blir för dyr är det nog min nästa båge :banana
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
så väldigt upphetsande siffror är det väll inte om man ser på att yamaha TT350 had dessa siffror för 20 år sedan.

Make Model
Yamaha TT 350

Year
1991

Engine
Air cooled, four stroke, single cylinder. DOHC, 4-valve per cylinder

Capacity
346
Bore x Stroke 86 х 59.6 mm
Compression Ratio 9:1

Induction


Ignition / Starting
CDI

Max Power
33hp @ 7000 rpm

Max Torque
3.4 kg-m @ 6000 rpm

Det är ju det som är själva vitsen med hojen, att det inte är en extrem motor som kräver massa dyr service! :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Och det är därför den aldrig kommer att slå i Sverige, där alla måste ha en litersklubba med 180++ häst, trots att dom blir omkörda av BÅDE Sege och Mattias i kurvorna :rolleyes:

Jag är sugen på att skaffa en faktiskt, beroende på priset då såklart... Banhoj ska ju skaffas nån gång snart och den verkar ju rätt trevlig... Även om det säkert kommer se lite komiskt ut med mig på den, då jag antar att den är rätt liten. :D
Men sedan är jag ju inte riktigt som alla andra. :3freak
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Ser ju ut att vara alla the bussiness men på landsväg måste den ändå kännas något trött?
Cupen lär dock erbjuda enastående racing i all dess form :yoparty

öööhhh, jag tolkar dig nog fel. antar att du ej menar att för att köra racing så räcker effekten till, men att köra landsväg/trafik så är den för trött.

hade för mig att man använde mindre effekt på landsvägen än på racebanan.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
öööhhh, jag tolkar dig nog fel. antar att du ej menar att för att köra racing så räcker effekten till, men att köra landsväg/trafik så är den för trött.

hade för mig att man använde mindre effekt på landsvägen än på racebanan.

Det svänger ju bra mycket mer på bana än på landsväg, det är ju mest på rakorna man använder effekten fullt ut.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top