Ktm rc 390

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Tycker hojen ser helrätt ut, perfekt instegsmodell in i racing världen.
Detta är framtiden mina damer och herrar :fakta

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Vilket tjat det blev om moto3 hojen.
Denna tråd handlar om rc390 och jag begärde pris på raceversionen av den och fick tillbaka ett pris, punkt.

Och varför är det så självklart att det är en moto3 hoj?
Rätta mig gärna om jag har fel, men har inte moto3 en kubikbegränsning på 250cc?

Du har fått något om bakfoten. I samband med att KTM hade gjort Moto3-hojen fick de idén att göra en gatvariant av den. Och det är denna som blev RC390. Men den delar inte en skruv med Moto3-hojen, eftersom att RC390 är baserad på Duke 390.

Ifall du med banhoj tänker på idén om en budgetserie med RC390 som diskuterats tidigare på forumet, så är det gathojen som kommer användas. Gathojen modifieras sannolikt av ägaren till banutförande, såvida inte KTM-Sverige får för sig att erbjuda en sån specialvariant.

GixxerHenke

Jag försökte iallafall.
Gick med
10 Jul 2011
Hoj
Ducati 999S
Du har fått något om bakfoten. I samband med att KTM hade gjort Moto3-hojen fick de idén att göra en gatvariant av den. Och det är denna som blev RC390. Men den delar inte en skruv med Moto3-hojen, eftersom att RC390 är baserad på Duke 390.

Ifall du med banhoj tänker på idén om en budgetserie med RC390 som diskuterats tidigare på forumet, så är det gathojen som kommer användas. Gathojen modifieras sannolikt av ägaren till banutförande, såvida inte KTM-Sverige får för sig att erbjuda en sån specialvariant.

Aha, då förstår jag!
Du var betydligt bättre påläst än mig :tummenupp

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Förstår fortfarande inte hur någon ens kan tänka sig att rejsa med 43 hästar, flygrakan på Anderstorp är väldigt lång och seg också med dubbla effekten.
På landsväg var 43 hästar hett ca 1960 med Triumph 650.

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Förstår fortfarande inte hur någon ens kan tänka sig att rejsa med 43 hästar, flygrakan på Anderstorp är väldigt lång och seg också med dubbla effekten.

Så du tror det är trist och segt att sätta varvtider runt 10 sek långsammare än en Motogp-hoj på en liten cykel på ca 50hp? (Moto3-hoj)

Kan lova dej att väldigt många förare på små cyklar kör skjortan av väldigt många förare på större starkare hojar. Vem som har roligast?

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Så du tror det är trist och segt att sätta varvtider runt 10 sek långsammare än en Motogp-hoj på en liten cykel på ca 50hp? (Moto3-hoj)
Trodde vi talade om 43-hästaren à 55 000:-, inte Moto3:an för 550 000:-
Och även om en Moto3 svänger bra så lär den inte vara någon häftigare upplevelse på rakorna...

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Om man kör bana för att rakan är det roligaste tror jag man prickat helt fel gren.......

Men det finns ett helt gäng utav samma sort! Det lär man sig om inte förr på just bandagarna....

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70

Denna kommer inte sätta några varvrekord men ger en öppning till de unga fattiglapparna att ha en rimlig chans att köpa en sporthoj i A2 klassen. Detta generar garanterat intresse att köra bana för en ung tjej/kille, kanske inte här hemma men i marknader som växer i Asien.

Marknaden för super sporthojar är totalt död och MC tillverkarna behöver skapa nya behov som folk har råd med tror jag. :)

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
ger en öppning till de unga fattiglapparna att ha en rimlig chans att köpa en sporthoj i ... ...MC tillverkarna behöver skapa nya behov som folk har råd med tror jag. :)
Du har en poäng där men det är ändå sorgligt att nya RR-entusiaster 20 år efter Yama RD350 måste hålla tillgodo med en mer svårunderhållen och effektsvagare mc.

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Ni som provkört eller provsuttit, hur långa/stora är ni??

Rädd att den ska vara för liten? Lönns ju som man får vika ihop sig om man är 189 cm:smasha

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Borde åtminstone vara en perfekt banhoj för juniorerna. Nu behöver det snart hittas en elller flera ersättare till rs 125 2 takt och ninja 250 som inte tillverkas längre. Alla intressanta hojar ligger numera på 300- 500 cc och effkter runt 39 - 48 hk för att passa dom nya a2 körkortsreglerna.

-Jonathan-

Bike
Gick med
11 Dec 2008
Hoj
Blåa Faran '04
Ni som provkört eller provsuttit, hur långa/stora är ni??

Rädd att den ska vara för liten? Lönns ju som man får vika ihop sig om man är 189 cm:smasha

Jag körde den på lanseringen förra året och mina 190 centimeter klarade sig förvånansvärt bra. Knävinkeln var rätt så vass (tillika tankens kanter), men trots sin sportiga betoning är förarpositionen i övrigt rätt så komfortabel faktiskt. Men vi är alla olika byggda, så som alltid - provkör!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC