Vilket tjat det blev om moto3 hojen.
Denna tråd handlar om rc390 och jag begärde pris på raceversionen av den och fick tillbaka ett pris, punkt.
Och varför är det så självklart att det är en moto3 hoj?
Rätta mig gärna om jag har fel, men har inte moto3 en kubikbegränsning på 250cc?
Du har fått något om bakfoten. I samband med att KTM hade gjort Moto3-hojen fick de idén att göra en gatvariant av den. Och det är denna som blev RC390. Men den delar inte en skruv med Moto3-hojen, eftersom att RC390 är baserad på Duke 390.
Ifall du med banhoj tänker på idén om en budgetserie med RC390 som diskuterats tidigare på forumet, så är det gathojen som kommer användas. Gathojen modifieras sannolikt av ägaren till banutförande, såvida inte KTM-Sverige får för sig att erbjuda en sån specialvariant.
Visst stämmer det att 40 hästar är som i en härlig 60-tals hoj, men jag tycker det ser skitkul ut!Förstår fortfarande inte hur någon ens kan tänka sig att rejsa med 43 hästar, flygrakan på Anderstorp är väldigt lång och seg också med dubbla effekten.
På landsväg var 43 hästar hett ca 1960 med Triumph 650.
Förstår fortfarande inte hur någon ens kan tänka sig att rejsa med 43 hästar, flygrakan på Anderstorp är väldigt lång och seg också med dubbla effekten.
På landsväg var 43 hästar hett ca 1960 med Triumph 650.
Trodde vi talade om 43-hästaren à 55 000:-, inte Moto3:an för 550 000:-Så du tror det är trist och segt att sätta varvtider runt 10 sek långsammare än en Motogp-hoj på en liten cykel på ca 50hp? (Moto3-hoj)
Trodde vi talade om 43-hästaren à 55 000:-, inte Moto3:an för 550 000:-
Och även om en Moto3 svänger bra så lär den inte vara någon häftigare upplevelse på rakorna...
Förstår fortfarande inte hur någon ens kan tänka sig att rejsa med 43 hästar, flygrakan på Anderstorp är väldigt lång och seg också med dubbla effekten.
På landsväg var 43 hästar hett ca 1960 med Triumph 650.
Du har en poäng där men det är ändå sorgligt att nya RR-entusiaster 20 år efter Yama RD350 måste hålla tillgodo med en mer svårunderhållen och effektsvagare mc.ger en öppning till de unga fattiglapparna att ha en rimlig chans att köpa en sporthoj i ... ...MC tillverkarna behöver skapa nya behov som folk har råd med tror jag.
Du har en poäng där men det är ändå sorgligt att nya RR-entusiaster 20 år efter Yama RD350 måste hålla tillgodo med en mer svårunderhållen och effektsvagare mc.
Du har en poäng där men det är ändå sorgligt att nya RR-entusiaster 20 år efter Yama RD350 måste hålla tillgodo med en mer svårunderhållen och effektsvagare mc.
tycker den verkar klart intressant, ska prova en i veckan kurvorna som e kul o då kan den räcka
Vart provkör man en sådan ?
Ni som provkört eller provsuttit, hur långa/stora är ni??
Rädd att den ska vara för liten? Lönns ju som man får vika ihop sig om man är 189 cm
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |