Ktm Rc8...

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Holy Rider: Byter du upp dig eller kör du en säsong till på Hertigen?

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
HD Bobber -06
Vanliga RC8 finns inte i vitt. Däremot kommer RC8 Venom komma i vitt. Det är en kåplös variant med högre styre. Kommer i höst.

Den färgvarianten kommer inte att tillverkas, inte i första skedet iaf.

Bara lämna in hoss närmsta lackerare. :arsele

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ja eller vänta tills den börjar serieproduceras om några månader.

Leverans i mitten av säsongen på de vita då? Så den första omgången kommer alltså bara att finnas i orange? Lite trist, jag tycker faktiskt den vita var betydligt snyggare även om den i orange naturligtvis är mer KTM på något sätt.

Lite synd att den inte har orange ram, eller vit ram på den vitlackerade. Jag tycker fackverksramar är grymt snygga så jag gillar när de syns! Å andra sidan kanske den orange ramen är förbehållen R:en i linje med Supermoto och Superduke.

PS. Tack för alla bilder på den vita! Jag får skämmas lite som inte orkade leta mer men å andra sidan blev tråden betydligt fagrare med lite mer bilder! :)

Last edited:

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Leverans i mitten av säsongen på de vita då? Så den första omgången kommer alltså bara att finnas i orange? Lite trist, jag tycker faktiskt den vita var betydligt snyggare även om den i orange naturligtvis är mer KTM på något sätt.

Lite synd att den inte har orange ram, eller vit ram på den vitlackerade. Jag tycker fackverksramar är grymt snygga så jag gillar när de syns! Å andra sidan kanske den orange ramen är förbehållen R:en i linje med Supermoto och Superduke.

PS. Tack för alla bilder på den vita! Jag får skämmas lite som inte orkade leta mer men å andra sidan blev tråden betydligt fagrare med lite mer bilder! :)

Läste nånstans (kanske här på SH till och med?) att den i första vändan bara produceras i ett ganska litet antal, endast orange. Sen i februari skulle de tillverka 4 tusen exemplar till. Fast planerna kanske har ändrats sen dess, om det står att den redan nu säljs i vitt.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Läste nånstans (kanske här på SH till och med?) att den i första vändan bara produceras i ett ganska litet antal, endast orange. Sen i februari skulle de tillverka 4 tusen exemplar till. Fast planerna kanske har ändrats sen dess, om det står att den redan nu säljs i vitt.

De kan ju ta emot ordrar på den vita redan nu trots att de vet att den kommer att levereras senare. Det är ju inte ovanligt att första leveransen är mindre än efterfrågan eftersom det verkar hålla spänningen kring den nya produkten uppe plus att det premierar de som beställt hojen tidigt.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ska du äntligen få en KTM nu Z? :tungan
Hela traktamentet från Kina till handpenningen, eller...? :)

Njae, det där med traktamente sket sig tyvärr. Klart jag är sugen på en RC8 men med försäkring här i STHLM blir det nog lite dyrare än vad det smakar är jag rädd...

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
Lätt att den ska provköras om man hittar någon handlare som har en demo till våren :yoparty

Ser riktigt nice ut i chassit iallfall... Ingen som vill ha en Retta 03.a hehe Jag vill ju ha en twin till våren.

///Micke

Ktm kommer att köra sin roadshow på våran bandagar. Alla som kör med oss
har chansen att prova deras hojar, naturligtvis är alla övriga välkomna att klämma och känna.....men först kör våra deltagare.:yoparty

Ni ser vilka datum vi kör här: www.banåkning.nu

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Har i kväll haft äran att få klämma och känna på RC 8:an.

Fy fan vilken läcker hoj. :kär :drool :kär Blev kär på en gång. Hamnade högst upp på önskelistan.

lacamilla

La Camilla
Gick med
11 Feb 2005
Hoj
Ktm Superduke
Handpenning e lagd på en vit RC8. Spontan köp under Mc mässan. Inget hjälper mot bakfyllan som att köpa hoj : )

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Finns det några tester publicerade på RC8:an än? Kanske lanseringen för pressen inte har ägt rum än?

Handpenning e lagd på en vit RC8. Spontan köp under Mc mässan. Inget hjälper mot bakfyllan som att köpa hoj : )

Nice! Jag är inte alls avundsjuk. Absolut inte.

:)

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar