KTM RECALL! 690 Duke och Duke R 2016

Pazuzu

Captain Howdy
Gick med
18 Mar 2014
Hoj
KTM
Har fått reda på att ena vipparmen (ventilen) är för stor och ska bytas ut till en mindre. KTM Österrike har vetat om detta ett tag men har ännu inte skrivit om det på sin hemsida under "Safety". Fick reda på detta i dag när man kopplade upp hojen då den är inne på service. Vissa -16 har inte detta problemet. Serviceteknikern tyckte detta var konstigt då KTM brukar skicka ut brev med sådan information till sina kunder.

Tydligen kan detta skada motorn om det inte blir åtgärdat så varför är KTM tysta om det? Jeffla stolpskott!

KTM Scandinavia vet inget om detta. Ring till Michael Johansson på KTM som "tar hand" om reklamationer. Han finns på 070-548 50 03 samt michael.johansson@ktm.com. Ring, maila och klaga för detta är fan inte acceptabelt!

Detta är min första KTM. Kommer inte bli en till kan jag ju säga. Skitkvalitet!

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
fick reda på att de va någe knas med batterikabeln på min yamaha via nätet för något år sen och de tog 1-2 månader innan ja fick brevet om att ja ska till verkstad att byta.

håller med om att det är konstigt att inte ktm scandinavia vet om detta men varför du lägger ut hans nr o mail förstår ja inte. kmr ju bara ta längre tid att återkalla alla som har defekta vipparmar om alla med en duke 2016 ska ringa o tjata

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati