KTM-service (LC4)

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Men seriöst..

Ni köper hojjar för X antal kr o ni gnäller om en ynka kostnad på 1800kr?

Då kanske man ska fundera över om man har råd att köra hojjen överhuvudtaget...

För mig kostade det 1800 för 100milar o ca 3500 för 1000milar service på R1:an o då justerar de inte ens ventilerna.. ;)

O ang stämpel... Tja, så länge det är garanti på hojen skulle jag stämpla allafall... För om den inte är servad hos auktoriserad verkstad så gäller inte garantin.

Kan säga att jag fick ut en helt ny motor, kompl med koppling på garantin i somras. Så nog tycker jag att stämpeln är rätt praktiskt att ha.
 
Last edited:

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Ehm... vm i trådlyft?

Och det är väl så att det var inte summan i sig som var för hög utan för vad man fick för pengarna?

Liiiite skillnad på att justera ventiler på en r1 med 4 cylindrar och med plastkåpor och tjaffs mot en stånka där man nästan ser ventlierna jobba...

Jaja... Jag gör det själv nu för tiden...

/Lucky9
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
Men seriöst..

Ni köper hojjar för X antal kr o ni gnäller om en ynka kostnad på 1800kr?

Då kanske man ska fundera över om man har råd att köra hojjen överhuvudtaget...

För mig kostade det 1800 för 100milar o ca 3500 för 1000milar service på R1:an o då justerar de inte ens ventilerna.. ;)

O ang stämpel... Tja, så länge det är garanti på hojen skulle jag stämpla allafall... För om den inte är servad hos auktoriserad verkstad så gäller inte garantin.

Kan säga att jag fick ut en helt ny motor, kompl med koppling på garantin i somras. Så nog tycker jag att stämpeln är rätt praktiskt att ha.

Vakna ! vi servar hojarna var 250 mil lr oftare det blir lite pengar av det på en sommar, du har 1000 mils intervaller på din så det blir väl service max 1ggr per år.
Garantiv brukar väl va 6mån lr nåt på en ny ktm.
 

GixxerStranden

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 1000 K6 blå/vit
Jag lämnade in min hos http://www.mcsport.se/ för 100mila servicen. Dem var de närmsta jag kunde hitta då dirtbike hade 2v väntetid. Här fick jag tid dagen efter (idag) dock kostar det 2100:- vilket jag ska iväg och betala nu. Men i detta ingick koll av ventiler m.m väldigt seriöst intryck fick jag av Johan so han hette på verkstaden.
 

Källeman

KTM Smäll
Gick med
4 Dec 2007
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 625 SMC -04
Jag kolla på en Firma hemma i norrköping han visste inte ens vad som ingick i 500 mila servicen o då fråga ja honom om priset för servicen...Ja vi tar 695:- i timmen o de tar typ tre-fyra timmar...hmmmm...hur fan vet han att de tar 3-4 tim om han inte vet vad som skall göras?? Ngn i norrköpings området som vet ngt bättre ställe att serva på??
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag kolla på en Firma hemma i norrköping han visste inte ens vad som ingick i 500 mila servicen o då fråga ja honom om priset för servicen...Ja vi tar 695:- i timmen o de tar typ tre-fyra timmar...hmmmm...hur fan vet han att de tar 3-4 tim om han inte vet vad som skall göras?? Ngn i norrköpings området som vet ngt bättre ställe att serva på??

Misstänker att du menar norrköpings enda auktoriserade KTM verkstad?

Skulle tro att det blir fler timmar eftersom dom varken har kedjor, packningar eller filter hemma??

Menar det måste ju komma som en chock att folk vill köpa kedja, packning eller filter till en så ovanlig motor som LC4 när man är KTM verkstad?:D
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag kolla på en Firma hemma i norrköping han visste inte ens vad som ingick i 500 mila servicen o då fråga ja honom om priset för servicen...Ja vi tar 695:- i timmen o de tar typ tre-fyra timmar...hmmmm...hur fan vet han att de tar 3-4 tim om han inte vet vad som skall göras?? Ngn i norrköpings området som vet ngt bättre ställe att serva på??

Ge mig en femhundring så byter jag olja och ställer ventiler på bågen åt dig. Jag kan gå över lite skruvar också och se så inget har vibrerat loss. Precis som TomK säger ovan så är det en walk in the park och det kräver i princip inga förkunskaper, det är självförklarande. Prova själv, you might like it. :tummenupp
 

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Tungelsta
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Någon som vet var man bör serva sin KTM 990SM i storstockholm?. Jag ska göra första servicen snart. (100mil). DinMC skulle ha ca 5500kr, vilket känns rätt saftigt. :va

Jag kan såklart tänka mig åka en sväng om man kan spara nån/några tusenlappar.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Någon som vet var man bör serva sin KTM 990SM i storstockholm?. Jag ska göra första servicen snart. (100mil). DinMC skulle ha ca 5500kr, vilket känns rätt saftigt. :va

Jag kan såklart tänka mig åka en sväng om man kan spara nån/några tusenlappar.

Nästa anhalt blir Lelles MC, Uppsala.

Ring och kolla prislapp.

/A
 

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Tungelsta
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Nästa anhalt blir Lelles MC, Uppsala.

Ring och kolla prislapp.

/A

Tyvärr har jag fått rådet att absolut inte lämna in den på service där, pga att de enligt info inte alltid utför den service som står på kvittot. :confused: Men det finns ju alltid 2 sidor av ett mynt.

Är ktm-verkstan i strängnäs bra?
 

Poppe

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM 530 EXC/SMR 08
2500kr fick jag som svar när jag fråga en firma vad det skull kosta att serva min ktm 625 vid 500mil
 

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Någon som vet var man bör serva sin KTM 990SM i storstockholm?. Jag ska göra första servicen snart. (100mil). DinMC skulle ha ca 5500kr, vilket känns rätt saftigt. :va

Jag kan såklart tänka mig åka en sväng om man kan spara nån/några tusenlappar.

Du kan alltid kolla med http://www.hammarstromsmotor.se/

De har rätt humana priser och kompetens:tummenupp
 

l-bror

www.sveamoto.com
Gick med
1 Feb 2008
Ort
Stuvsta, Huddinge.
Hoj
Suzuki GSXR 1000 2002 Husaberg 450 2005
Din mc, mc sport arlanda, karlströms, lelles är dom ända som jag skulle vända mej till när de gäller ktm.....
 

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Tungelsta
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Det får bli Hojbutiken i Katrineholm! Fick tips om dem av några vänner. Fick bra service i telefon och priset är ca 3000kr för 100mila.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Holy smoke batman! Det var saftiga priser med tanke på att det bara är grundläggande justeringar och oljebyten till att börja med. Hade det rört sig om motorrenovering efter några tusen mil, hade saken varit annorlunda.

Nästan så man skulle dra på sig overallen och extraknäcka lite - en standardservice för 100/500/1000mil hinner man med på en förmiddag... :)
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Prostreet (i Tullinge) gör service på KTM. Han är dock inte auktoriserat p g a att man då måste sälja hojar och då gäller ju inte garantin. Men har man en hoj vars garanti gått ut och man vill serva den kan man snacka med Tommy (har jag för mig han hette). Han fixade fö en försäkringsskada åt mig så vet inte vad han tar för en service.
 

blomman75

blomman
Gick med
9 May 2007
Ort
eskilstuna
Hoj
KTM 690 SMC -11
KW Service i Strängnäs tar drygt 2000:- för 100 mila servicen på en KTM 690 SMC, det är väl ganska okej pris va ? :)
 

jimb0b

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R
Fått pris på mellan 3500-4000kr per telefon på både Lelles o Din MC. Din MC ligger ju något närmare, och var dessutom lättare att få tid på, Lelles hade tid först i slutet av augusti.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top