flipm0de skrev:lånar tråden lite...
Vet någon vad 500'a mila sevicen går på till en KTM 640 SM -02 ?
flipm0de skrev:lånar tråden lite...
Vet någon vad 500'a mila sevicen går på till en KTM 640 SM -02 ?
motardnisse skrev:Service på 640 ligger väl på 100mil/500mil/1000mil osv "500mil intervall"
Service på 625/660 är nog på 100mil/250mil/500mil osv "250mil intervall"
Mr R skrev:Korrekt
Men man skall byta olja/filter någon gång mellan servicarna...
660-04 har 2.1l oljevolymmotardnisse skrev:Körde knappt 100mil mellan varje service tidigare då jag tyckte 1,5L är inte så dyrt fast filter byte körde jag varannan gång!
okMingves skrev:660-04 har 2.1l oljevolym
Mingves skrev:660-04 har 2.1l oljevolym
Service på 640 ligger väl på 100mil/500mil/1000mil osv "500mil intervall"
Service på 625/660 är nog på 100mil/250mil/500mil osv "250mil intervall"
DR-Zätare skrev:Enligt instruktionsboken till min 660 -04 är första servicen efter inkörningen på 100 mil. Sen är det olje- och filterbyte var 250:e mil samt service med bl.a. ventiljustering var 500:e mil.
//Eric
MHK skrev:Ventiljustering, hur knepigt är de?
ÄR de nåt en vanlig döing kan göra med lite mekarkunskaper. Känns onödigt o lämmna in när man fixar alla dommandra bitarna.
yates skrev:De e ingen större konst. Inte på min XR ivf. Be ngn visa dig första gången om du e osäker, sen går de som en dans!
MHK skrev:Ventiljustering, hur knepigt är de?
ÄR de nåt en vanlig döing kan göra med lite mekarkunskaper. Känns onödigt o lämmna in när man fixar alla dommandra bitarna.
_dUb_XR skrev:Är det KTM 660/625 (kanske dom flesta LC4) så börjar du med att hitta det övre dödläget dvs när kolven är högst upp och båda vipporna är obelastade, på dessa modeller kan du skruva in en skruv som låser vevaxln nere vid vevhuset ( denna skruv måste beställas), för att sedan skruva in skruven ha femmans växel i och snura på bakhjulet fram och tillbaka tills du hittar rätt läge och kan skruva in skruven hela vägen. obs använd inte våld utan skruva in skruven med enbart fingrarna. med hjälp av denna skruv inskruvad kan du vara 100% säker att du hittat rätt läge för justeringen.
sedan är det bara att ta bort inspektionskåpan och mäta med 0,15 bladmått på både insug och utblåsventilerna.
croom skrev:Någon som vet vad det kostar att serva ktm 660 på verkstad typ Lelles?
och vad d e för service intervaller på 660 och 625?
Flåhäng skrev:Ringde förra veckan och bokade in min 660 04:a för 100mils service på Beviks i lkpg och dom ska ha 2480kr
Små saftigt..
Emmi skrev:Hrrm, jag tycker det låter skitkonstigt... Som sagt, här i Jönköping betalar jag ca 500 kr för ventiljustering. Resten gör jag själv, jag förstår inte meningen med att lämna in hojen när det är så lätt att göra själv?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |