KTM Stickers

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Undran. Om man hårddrar det, är det tillåtet att knacka in VIN-numret på egen hand? Någon koll av någon myndighet måste väl ändå göras som kostar pengar? Annars är det ju bara knacka in på tex. stulna hojar.
Du bör nog ta reda på hur du ska göra och förklara varför isåfall för att säga att man vill bli av med en dekal håller nog inte om det ser ut som Olle 4år stansat i styrhuvudet .
Vet iallafall en till som gjort som Oden i länken och pulverlackat ramen och sen inte fått till stansningen så besiktningen godkände utan det vart diskussioner om identitet på hojen så den blev såld i delar så jag hade inte chansat på det på en ny -22:a
Sen får du ju slipa bort den riktiga om du ska stansa på samma ställe om det ska se ut som nåt och då är du ju illa ute om du inte lyckas

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jo, jag kan instämma i det du säger men lagligt så där "utan vidare"? Finns säkert nån annan här som vet gissar jag. Är bara nyfiken ?
Det är naturligtvis olagligt, precis som att min cykel blir stulen och tjuven lämnar den utanför ICA där jag hämtar den. Då har jag gjort mig skyldig till egenmäktigt förfarande...

Det är skillnad på guds lag och människans förordningar... :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag läste någonstans om någon som "bättrade på" KTM's orginalstansning med en automatkörnare medans orginalprickarna fortfarande var läsbara.
Körnaren centrerade i orginalprickarna så det blev bara djupare stansning.

Pudrar man sen över ett tunt lager färg igen så är det ingen som vet något

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...