Wallingstam
Snabbast
- Gick med
- 19 Sep 2010
- Ort
- Sala
- Hoj
- Just nu letas det nytt! Tidigare: KTM Superduke 990 - Honda CBR 929 Fireblade - Honda Varadero 125
Tjenare!
Det är så att jag idag har en honda cbr929RR med helsystem, går som ett skott!
Men jag tror faktiskt (efter bara 70 mils åkande) att jag vill ha något mera komfortåk samt mera lekaktigt (åker en del bakhjul med cross och det vore kul att kunna göra det i en bekväm position med landsvägshoj också).
Gillar att ligga på lite efter kurviga vägar men även att bara slingra sig fram genom stan. Det här med att ligga och mosa 300 blås får man snabbt nog av, känner i alla fall jag!
Har varit inne på en HD nightrod för just att bara glida fram genom stan (samt att dom är så j***vla snygga) och även lite kurviga vägar MEN då saknas det här med att man inte kan köra på bakhjulet och att hojen inte är så "busig" av sig. Vill även kunna åka på lite banträffar utan att behöva stå i ett hörn och vara ledsen!
Så då har jag kommit fram till att en streetfighter av något slag är det vettigaste (för att åka fort vill jag fortfarande ha möjligheten till så en SM går bort).
Har fastnat för hondan och ktm:en för att:
KTM - Brembobromsar, snygga, bra bottenvrid och ska tydligen vara en väldigt behaglig cykel att köra.
Honda - Riktigt snygg och "riktiga" sporthojsljudet (ingen v-twin alltså).
Så egentligen är ju valet solklart, KTM, MEN jag är lite smått förälskad i skriket en rad 4a sjunger när man ligger på, så det är svårt att släppa det.
Skulle vilja ha både för och nackdelar om dessa hojar, ALLT ni kommer på!
SD ska tydligen vara lite "felbalanserad" innan -07 i fram så det är -07 och framåt jag kollar på.
SDR tror jag att jag skippar då jag har läst att den är väldigt hård att köra och med hård sadel osv. Visst kan man ställa om allt och byta sadel, men är det värt det?
Min CBR929RR är riktigt styv att köra, minsta lilla knöl på vägen så känns det som att hojen hoppar (så går det fort är det ibland farligt).
Tackar för tips
Mvh Kalle
Det är så att jag idag har en honda cbr929RR med helsystem, går som ett skott!
Men jag tror faktiskt (efter bara 70 mils åkande) att jag vill ha något mera komfortåk samt mera lekaktigt (åker en del bakhjul med cross och det vore kul att kunna göra det i en bekväm position med landsvägshoj också).
Gillar att ligga på lite efter kurviga vägar men även att bara slingra sig fram genom stan. Det här med att ligga och mosa 300 blås får man snabbt nog av, känner i alla fall jag!
Har varit inne på en HD nightrod för just att bara glida fram genom stan (samt att dom är så j***vla snygga) och även lite kurviga vägar MEN då saknas det här med att man inte kan köra på bakhjulet och att hojen inte är så "busig" av sig. Vill även kunna åka på lite banträffar utan att behöva stå i ett hörn och vara ledsen!
Så då har jag kommit fram till att en streetfighter av något slag är det vettigaste (för att åka fort vill jag fortfarande ha möjligheten till så en SM går bort).
Har fastnat för hondan och ktm:en för att:
KTM - Brembobromsar, snygga, bra bottenvrid och ska tydligen vara en väldigt behaglig cykel att köra.
Honda - Riktigt snygg och "riktiga" sporthojsljudet (ingen v-twin alltså).
Så egentligen är ju valet solklart, KTM, MEN jag är lite smått förälskad i skriket en rad 4a sjunger när man ligger på, så det är svårt att släppa det.
Skulle vilja ha både för och nackdelar om dessa hojar, ALLT ni kommer på!
SD ska tydligen vara lite "felbalanserad" innan -07 i fram så det är -07 och framåt jag kollar på.
SDR tror jag att jag skippar då jag har läst att den är väldigt hård att köra och med hård sadel osv. Visst kan man ställa om allt och byta sadel, men är det värt det?
Min CBR929RR är riktigt styv att köra, minsta lilla knöl på vägen så känns det som att hojen hoppar (så går det fort är det ibland farligt).
Tackar för tips
Mvh Kalle