Eftersom jag inte får svar i SD-tråden frågar jag här oxå, procentuellt sett, på hur många (i %) SD behöver ventilerna justeras vid 1500 mil?
Varför skulle inte en "ktm skruvare" kunna svara på det? Han om någon borde väl ha en känsla för hur ofta det behöver justeras och inte bara kollas.Vem skulle kunna svara på en sånn fråga?
Inte ens en ktm skruvare som skruvar varje dag kan göra det skulle jag tro, vissa shimsas vissa inte.
Det är nog individ baserat, en hojj som körs hårt behöver nog shimsas än än en touringkörd hojj.
Min SD shimsades inte vid 1500 utan vid 3000mil.
Varför skulle inte en "ktm skruvare" kunna svara på det? Han om någon borde väl ha en känsla för hur ofta det behöver justeras och inte bara kollas.
Vet inte om det är din läsförståelse eller mitt sätt att uttrycka mig på som det är lite vajsing på men någonstans går det felFör att jag skulle kunna tänka mig att det skiljer mellan motor och motor och körstil.
Det är ju rätt dumt att göra ett uttalande, ja det är lugnt inga problem! Kör bara.
Om motorn går sönder, vad gör man då?
En LC8 i bra skick får du hosta upp 20k för.
Ventiljustering 5-8000kr kanske?
Kör tills det rasar köp ny motor, det låter ekonomiskt .
Gör justeringen, är det för dyrt!
Byt hojj.
Folk som köper hojjar kollar ju sånt, lär ju bli rätt iskall på beg marknaden om det hoppats över en ventiljustering.
Du kan ju återkomma när nån som vet till 110% att det är grönt.
Hade varit roligt att veta om nån vågar göra ett sånt uttalande och stå fast vid det om det inte går
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|